Everspace 2 debiutuje z problemami na Xboksach. Twórcy coś przeoczyli
Niedługo powinna pojawić się aktualizacja.
Kosmiczna strzelanka Everspace 2 w końcu zadebiutowała na konsolach Xbox Series X/S i PlayStation 5. Nie wszystko jednak poszło zgodnie z planem, a gra cierpi na wiele technicznych przypadłości, które szczególnie odczuli posiadacze maszyn Microsoftu.
Gra studia Rockfish Games zadebiutowała na konsolach obecnej generacji, przy czym posiadacze Xboksów mogą pobrać Everspace 2 w ramach subskrypcji Game Pass. Na facebookowych grupkach poświęconych amerykańskiej konsoli dało się zauważyć pierwsze posty dotyczące dokuczliwych spadków wydajności i „przycinania” gry. Twórcy oficjalnie potwierdzili, że problem istnieje i szukają rozwiązania. Jednocześnie zaznaczamy, że na PS5 wszystko działa, jak należy.
„Hej piloci z Xboksami, nam przykro z powodu zacinania się gry na konsumenckich wersjach konsol. Podczas naszych dokładnych testów na zestawach deweloperskich Xbox Series X/S gra działała bezbłędnie. Zespół prowadzi dochodzenie w tej sprawie, a o postępach będziemy informować na bieżąco za pośrednictwem naszych kanałów społecznościowych” - napisał Michael reprezentujący studio Rockfish Games.
Twórcy wdali się w rozmowę z graczami na Reddicie, gdzie wyjaśnili kulisy sprawy. Wygląda na to, że podczas testów deweloperzy uruchamiali devkity w trybie „konsumenckim”, a następnie sprawdzali działanie gry, która nie sprawiała żadnych problemów. Zespół próbuje teraz ustalić, czy aby przypadkiem nie popełniono jakiegoś błędu podczas konfigurowania testowych konsol, jednocześnie szukając innych możliwych przyczyn.
Podobno Microsoft został poinformowany o sprawie i wspiera twórców gry poprzez ułatwienie im certyfikacji kolejnych buildów, co oznacza, że wkrótce powinniśmy spodziewać się pierwszej aktualizacji. Sytuacja może mieć związek ze zmianą sposobu kompresowania niektórych plików, ponieważ po otrzymaniu certyfikacji i „ozłoceniu gry” w wersji na Xboksy, twórcy musieli zmienić format na PAK, gdyż używany wcześniej IoStore „powodował awarie na innej platformie”.