Skip to main content

Evil West - Podejrzany ładunek

Pierwsza misja fabularna

W tym miejscu poznasz podstawy rozgrywki w Evil West w ramach solucji pierwszej misji głównego wątku fabularnego - Podejrzany ładunek. Dowiesz się, jak korzystać z podstawowych umiejętności Rentiera oraz odblokujesz rewolwer.


Na tej stronie:


Pierwsze kroki, przedmioty interakcji

Grę rozpoczynasz na wzgórzu. Przy skale ujrzysz łańcuch - wszystkie obiekty posiadające białą poświatę są przedmiotami interakcji. Czasami wymagają naciśnięcia dodatkowego klawisza, innym razem zestrzelenia pobliskiego celu, by odblokować drogę. W tym przypadku wystarczy podejść do krawędzi, by zacząć przemieszczać się plecami do ściany.

Warto już teraz zaznaczyć, że na każdej mapie znajdują się odnogi prowadzące do ukrytych dolców, służących do zakupu ulepszeń i na opcjonalne areny walk, gdzie możesz zdobyć trochę doświadczenia za pokonanych wrogów i szybciej awansować. Niejednokrotnie nie możesz powrócić do wcześniejszego obszaru po pokonaniu zeskoku czy przepaści, ale jeśli chcesz zebrać wszystko co można w danej misji, na koniec gry możesz swobodnie wybrać dowolne zadanie bez przechodzenia całej gry od nowa.

Po chwili natkniesz się na pierwszego wroga. Gra oferuje spory zestaw różnego uzbrojenia, które będzie odblokowywane w kolejnych misjach - na początku posiadasz jedynie rękawicę. Czerwony romb nad głową przeciwnika wskazuje jego zdrowie. Po chwili samouczki w grze przedstawią ci dodatkowe ciosy, jakie potrafi wykonywać Rentier.

Pokonaj dwóch kolejnych wrogów i przejdź przez wagon. W jaskini trafisz na arenę - w Evil West nie możesz pominąć wrogów na swojej drodze. Dopóki znajdują się w pobliżu ciebie, wszelkie przedmioty interakcji są niedostępne. Pokonaj rozpadlinę i dostań się na most - w tym celu ustaw się przy krawędzi i wyceluj w łańcuch zwisający nad przepaścią.


Kula armatnia i kuksaniec

Poznasz teraz nową technikę - Kula armatnia. Jest to najważniejszy cios na tym etapie gry. Przytrzymując klawisz kierunkowy naprzód (przez cały czas) i naciskając oraz przytrzymując podstawowy atak (LPM / RT na pdzie Xbox / R2 na padzie PS) spowodujesz wyrzucenie wroga w górę i następnie popchnięcie go na wprost. Jest to jedyna metoda, by pchnąć ich na kolce lub poza krawędź mapy. Nie dokonasz rzutu, jeśli nie będziesz trzymał klawisza kierunkowego!

Następna arena prezentuje nowego, nieco większego przeciwnika. Potrafią oni wykonywać atak specjalny, który najczęściej jest trzecim ciosem w ich kombinacji. Gdy wróg go wykonuje, świeci na żółto. By go uniknąć, musisz uskoczyć wykonując obrót (poprzez przytrzymanie klawisza uniku) lub użyć kopnięcia zwanego Kuksańcem naciskając R / prawą gałkę. Powoduje to wyprowadzenie kopniaka (który także zadaje obrażenia) potrafiącego przerwać atak specjalny.

Pobitego wroga, który kuca możesz dobić ciosem kończącym uderzając go zwykłym atakiem - upuści on wtedy pomarańczowy kryształ, który odnawia część zdrowia, czego możesz również dokonać dystrybutorem zdrowia. Użycie innych technik czy broni nie dostarczy nagrody.


Walka na arenie, rewolwer

Na kolejnej arenie walk zmierzysz się z większą grupą testując nabyte zdolności. Wykorzystaj klif, by spychać z niego przeciwników: mniejszych możesz nawet kuksańcem, większych - Kulą armatnią. Edgar stojący na klifie będzie strzelał we wrogów, jednak jego pomoc jest nikła. Musisz pokonać dwie grupy oponentów.

Idź dalej, a na kolejnej arenie odblokujesz rewolwer Rentierów. Pozwala on zadawać niewielkie obrażenia z dystansu, również po podrzuceniu wroga w górę, by utrzymać go dłużej w powietrzu. Rewolwer jest bronią dodatkową bez możliwości ręcznego celowania (automatycznie trafia w najbliższy cel). Jest zawsze wyposażony i aktywujesz go naciskając E / RT na padzie Xbox / R2 na padzie PS. Przytrzymaj przycisk, by wystrzelić w sekwencji cały magazynek. Poziom magazynku widoczny jest u dołu ekranu po lewej.

Po opuszczeniu kolejnej areny nad wodą i przejściu przez rozbity wagon pociągnij trumny stojąc przy świecącym słupku i naciskając klawisz interakcji / uniku, by pociągnąć je z wagonu i utworzyć kładkę. Na kolejnej arenie Edgar będzie rzucał dynamity na arenę - promień rażenia oznaczony będzie czerwonym okręgiem. Wpędź do niego wrogów, a sam uskocz poza pole rażenia - znacznie pomoże ci to w starciu.


Boss rozdziału - jak pokonać

Na tej samej arenie, po eliminacji mniejszych wrogów, pojawi się boss (w tym momencie gra zostaje zapisana). Nadal wykorzystuj pomoc Edgara i jego dynamity, lecz przede wszystkim skup się na unikach. Wróg atakuje ciosem specjalnym z wyskoku - wykonaj szybki przewrót w bok lub powstrzymaj go kuksańcem (kopniakiem). Gdy jesteś w oddali wysyła fale w trzech ruchach tupiąc w ziemię - te jednak łatwo ominąć.

Ponadto nie zapominaj o leczeniu oraz wykorzystaniu rewolweru. Wroga nie możesz podrzucić Ciosem podbródkowym, dlatego w atakach najlepiej wykorzystać zwykłe, pięciociosowe combo.

Następnie: Evil West - Najazd

Spis treści: Evil West - poradnik i najlepsze porady

Zobacz także