Evolve - nowe informacje
Pierwsze szczegóły na temat kooperacyjnej strzelanki od twórców Left 4 Dead.
Wcześniej w tym tygodniu ujawniono okładkę najnowszego magazynu Game Informer, na której znalazła się strzelanka Evolve od studia Turtle Rock. Najnowszy numer magazynu trafił już do sprzedaży, a wraz z nim szereg szczegółów na temat projektu twórców Left 4 Dead.
Tytuł powstaje już podobno od 3 lat, a przy pracach zaangażowano około 75 osób. Akcja produkcji rozegra się w dużych lokacjach, pełnych roślinności i dzikich zwierząt, sterowanych przez sztuczną inteligencję.
Czwórka graczy w kooperacji walczy o przetrwanie, odpierając ataki żywiącego się okoliczną fauną potwora, nieustanie ewoluującego i zmieniającego charakterystykę i styl ataków, co ma wymusić ciągłą improwizację.
Sam potwór-kosmita także będzie prowadzony przez żywego gracza i otrzyma własne zadania, takie jak pokonanie umocnień i zabicie cywilów. Game Informer zauważa, że mecze trwają standardowo 10-15 minut.
Bronie dysponują nieograniczoną amunicją, ale problemem będzie ich przegrzewanie. W planach są cztery klasy postaci: medyk Val z leczącym karabinem i snajperką, zastawiający pułapki traper Griffin z harpunem, koncentrujący się na zadawaniu obrażeń assault Markov z minami i ciężkim karabinem oraz wspierający kolegów support Hank, który strzela z laserów i może wezwać wsparcie z powietrza. Wszystkie klasy dysponują plecakiem odrzutowym, umożliwiającym wykonywanie szybkich uników i łatwe przemieszczanie się.
Jeden z potworów to Goliath. Stanowi on połączenie małpy, węża i xenomorpha. W ostatniej fazie ewolucji kosmita mierzy ponad 9 metrów i dysponuje znaczącą siła, podczas gdy na początku może „jedynie” korzystać z podstawowych ciosów, skakać na długie dystanse i wspinać się po ścianach.
Wraz z rozwojem prowadzonego potwora gracz będzie mógł wybierać spośród umiejętności specjalnych, takich jak zionięcie ogniem, szarża czy rzut kamieniem. „Doświadczenie” zdobywamy między innymi poprzez polowanie na zwierzynę, ale niektóre gatunki będą równie niebezpieczne co sam Goliath.
Aby awansować, kosmita musi zamknąć się w specjalnym kokonie, co czyni go wrażliwym na ataki. Bieganie i skoki generują hałas i mogą zdradzić naszą pozycję, tak samo jak zostawiane na glebie ślady. Wolniejszy krok pozwala zakraść się za wroga oraz zregenerować punkty życia. Turtle Rock obiecuje, że Goliath nie będzie jedynym możliwym do wyboru potworem.
Marka Evolve należała w przeszłości do THQ, w styczniu 2013 została wykupiona przez 2K Games za niecałe 11 mln dol. Gra zadebiutuje jesienią, trafi na PC, PlayStation 4 i Xbox One.