Exoprimal - wszystkie egzoszkielety i jak odblokować nowe
Lista dostępnych egzoszkieletów wraz z ich opisem oraz jak otrzymać dostęp do nowych.
Na tej stronie prezentujemy listę dostępnych egzoszkieletów w grze Exoprimal wraz ze wskazaniem na ich charakterystyczne cechy. Dowiesz się również, jak odblokować nowe pancerze.
Na tej stronie:
Jak odblokować nowe egzoszkielety
By otrzymać dostęp do nowych egzoszkieletów, wystarczy generować postępy w grze. Odblokujesz je na kolejnych poziomach bohatera - aktualny widoczny jest w prawym górnym rogu (1) w głównym panelu. Otwierając zakładkę Career (2) możesz sprawdzić nagrody za poziom pod pozycją Player Level (3).
Do odblokowania są trzy egzoszkielety:
- Nimbus - poziom 20
- Murasame - poziom 30
- Vigilan - poziom 40
Samo odblokowanie nie jest jednak wystarczające: musisz jeszcze zapłacić blisko 5000 BikCoinów (waluta w grze). Masz możliwość odblokować ich szybciej - bez konieczności uiszczania opłaty, jeśli zakupisz odpowiednie DLC - „Zestaw na dobry początek”.
Deadeye
- Klasa: Assault
- Poziom zdrowia: 500
- Broń: karabin
- Zasięg: średni i daleki
Klasyczny strzelec. Dobry wybór dla osób rozpoczynających zabawę, gdyż pozwala eliminować wrogów z bezpiecznej odległości i radzi sobie w każdej sytuacji. Posiada karabin o średniej celności z 40-sto nabojowym magazynkiem . W przypadku bliskiego kontaktu z wrogiem potrafi uderzyć go ciosem wręcz oraz posiada granaty o dużej sile ataku.
Posiada także świetną umiejętność specjalną, która zadaje wysokie obrażenia, posiada duże pole ataku i jest łatwa w kontroli.
Umiejętności
- Ravager - nazwa karabinu używanego jako broń podstawowa. Przytrzymaj PPM na PC lub LT / L1 na padzie, by przybliżyć nieco widok. Po awansie na poziom czwarty odblokujesz moduł D01 - Damage Chain, który zwiększa siłę ataku nawet o 25%
- Rifle Grenade - granatnik o dużej sile ataku i znacznym polu rażenia
- Dive Dodge - szybki unik kierunkowy
- Thrust Attack - uderzenie pięścią, trafia więcej niż jeden cel - zabija natychmiast mniejsze potwory - oraz odrzuca przeciwników. Możesz przytrzymać klawisz, aby zwiększyć siłę oraz obszar ataku. Na ósmym poziomie egzoszkieletu zwiększysz zasięg i siłę umiejętności korzystając z modułu D - Piercing Thrust
- Cluster Salvo - umiejętność specjalna (Overdrive). Na kombinezonie pojawiają się dodatkowe karabiny, które oddają strzały przez kilka sekund od aktywacji. Zadają ogromne obrażenia na sporym obszarze, są też łatwe w kontroli
Zephyr
- Klasa: Assault
- Poziom zdrowia: 350
- Broń: tonfy
- Zasięg: tylko w zwarciu
Rozgrywka z Zephyrem nie należy do najłatwiejszych. Wchodzisz w sam środek walki, by eliminować wrogów silnymi ciosami pałkami - tonfami. Z powodu niskiej ilości zdrowia i częstego oddalania się od drużyny, warto skorzystać z Riga leczącego (Aid).
Egzoszkielet najlepiej radzi sobie z falą wrogów nadchodzącą wąskim przejściem. Zadaje również ogromne obrażenia pojedynczym celom - tak większym dinozaurom jak i wrogim bohaterom. Możesz także próbować dywersji, przemykając za plecy wroga. Zephyr potrafi wykonać podwójny skok.
Umiejętności
- Tonfa Blitz - atak podstawowy. Kolejne jego aktywacje powodują wykonanie potrójnego combo. Gdy na czwartym poziomie odblokujesz moduł Z01 - Assailer będziesz mógł skrócić czas odnowień umiejętności, gdy zadasz kolejne ataki we właściwym czasie
- Linear Strike - szarża w przód o wielkiej sile pozwalająca również odrzucić wrogów. Warto użyć zaraz po Turbine Step, by wlecieć w grupę wrogów i ranić jak najwięcej z nich. Przeciwnicy otrzymują dodatkowe obrażenia gdy odrzuceni uderzą w przeszkodę, dlatego pamiętaj o właściwym ustawieniu się przed użyciem umiejętności
- Turbine Step - unik kierunkowy, szybki i o znacznym zasięgu. Posiada dwa ładunki
- Sky High - po użyciu wyrzucisz w powietrze pobliskie dinozaury, ale i wrogich bohaterów zadając im średnie obrażenia
- Limiter Overdrive - na krótki czas zwiększysz swoją szybkość ruchu oraz ataku. Ponadto po aktywacji egzoszkielet rozpocznie naprawę i skrócone zostaną czasy odnowienia pozostałych umiejętności
Barrage
- Klasa: Assault
- Poziom zdrowia: 500
- Broń: granatnik
- Zasięg: krótki i średni
Jego broń wystrzeliwuje jeden pocisk na sekundę, ale ów potrafi natychmiast zabić pomniejszego dinozaura lub kilka. Musisz jednak nauczyć się celnego strzału, gdyż granaty opadają w locie. Większość jego ataków to eksplozje, które zazwyczaj potrafią także podpalać wrogów. Barrage polecany jest dla osób, które nie oczekują dynamiki.
Jest lubiany przez graczy i często zajmuje pierwsze miejsce w tabeli dzięki zmasowanym atakom skutecznym przeciwko każdemu typowi przeciwników.
Umiejętności
- Skipbomber - masz sześć pocisków w magazynku, które wybuchają po zetknięciu z wrogiem. Dinozaury zostają dodatkowo podpalone. Moduł z poziomu czwartego B01 - Blast Enchancer zwiększa obszar rażenia granatami
- Triple Threat - unieś się w powietrze i puść przycisk, aby wystrzelić trzy miny. Sam zadecydujesz, kiedy wybuchną, aktywując je przyciskiem. Eksplozja ma szansę podpalić tak dinozaury jak i graczy z przeciwnej drużyny
- Flip Dodge - unik, który dodatkowo zadaje niewielkie obrażenia wszystkim, którzy stoją przy bohaterze
- Stun Grenade - granat ogłuszający. Jest wyrzucany na niewielką odległość i posiada spory obszar rażenia. Świetna broń do eliminacji mniejszych dinozaurów w grupie
- Burning Heart - stajesz się pociskiem kierowanym, który wybuchnie po zetknięciu z dowolnym obiektem. Lot jest krótki i łatwo zmarnować silny atak. Bohater także odnosi pewne obrażenia przy eksplozji
Vigilant
- Klasa: Assault
- Poziom zdrowia: 350
- Broń: karabin półautomatyczny i snajperka
- Zasięg: daleki
- Odblokowanie na 40 poziomie
Vigilant w walce używa karabinu strzelającego seriami, który po użyciu przybliżenia staje się snajperką. Obrażenia z tej broni są bardzo wysokie i mogą ranić kilka celów (tylko przy użyciu lunety), lecz wymagają od gracza znacznych umiejętności. Jest to dobre narzędzie do eliminacji graczy w drużynie przeciwnej i silnych dinozaurów.
Możesz wznieść się wysoko w powietrze używając podwójnego skoku, by ujrzeć oddalone cele. Na wyposażeniu nie ma jednak umiejętności walki w zwarciu ani ataków o dużym polu rażenia.
Umiejetności
- Subsonic Burst - magazynek o pojemności 30 pocisków pozwala na oddanie dziesięciu strzałów (po trzy sztuki amunicji na strzał). Użyj przybliżenia, by zamienić go w powolniejszą, ale silniejszą snajperkę, która potrafi ranić kilka celów
- Vault - umożliwia wykonanie podwójnego skoku i chwilowe zawieszenie się w powietrzu
- Frost Lock - wystrzel lodowy pocisk. Zamrozi cel, który trafi lub który dotknie śnieżnej kuli przyczepionej do dowolnej powierzchni
- Stinger Shot - silny pocisk zakończony niewielką eksplozją. Bardzo przypomina Rig - Cannon
- Barrel Breaker - w trybie Overdrive jego zwykłe pociski zachowują się jak te z użyciem snajperki: zadają ogromne obrażenia i przebijają wrogów raniąc także kolejnych przeciwników za celem
Roadblock
- Klasa: Tank
- Poziom zdrowia: 1000
- Broń: pięści
- Zasięg: tylko w zwarciu
Roadblock uderza ciosami sierpowymi raniąc i odrzucając wrogów przed sobą. Niestety jego atak podstawowy nie wystarcza, by zabić nawet słabe dinozaury - za to potrafi skutecznie utrudnić pozostałym członkom drużyny precyzyjne celowanie i eliminację potworów. Dzięki znacznej ilości zdrowia dobrze sprawdza się przy ratowaniu powalonych członków drużyny.
Potrafi wznieść tarczę, która chroni przed atakami od frontu jego i towarzyszy, którzy mogą swobodnie strzelać przez osłonę. Sprawdza się ona najlepiej w walkach PvP i misjach skupiających się na obronie celu. Blokując ataki wrogów jesteś w stanie zapewnić sobie sporą ilość punktów doświadczenia oraz rozwoju egzoszkieletu.
Umiejętności
- Haymaker - atak podstawowy, który odrzuca wrogów, lecz nie zadaje dużych obrażeń
- Shield Blast - gdy wzniesiesz tarczę, możesz pchnąć nią przeciwników przed sobą. Siła wzrasta proporcjonalnie do ilości trafionych oponentów
- Skid Dodge - prosty unik
- Taunt - po aktywacji bohater uderza w tarczę zwracając na siebie uwagę dinozaurów. Powoduje nieznaczne zakłócenia u wrogich bohaterów uniemożliwiając im wykonywanie uników
- Storm Drive - unosisz ramiona i rozpoczynasz rotację wokół własnej osi. Ranisz w ten sposób wielu wrogów przyciągając ich jednocześnie do siebie. Naciśnij przycisk ataku, by odrzucić ich zadając dodatkowe obrażenia
- Naciskając przycisk celowania (PPM na PC, LT / R1 na padzie) wznosisz tarczę o ograniczonej wytrzymałości, która uniemożliwia przedostanie się wrogów oraz pocisków
Kriegger
- Klasa: Tank
- Poziom zdrowia: 900
- Broń: minigun
- Zasięg: krótki i średni
Kriegger nie potrafi chronić sojuszników tak jak Roadblock, gdyż tylko jedna umiejętność pozwala mu użyć tarczy. W obu rękach nosi ciężkiego miniguna, który przegrzewa się po dłuższym użyciu. Nie posiada wielu ciekawych umiejętności i w zasadzie jego rola sprowadza się do skutecznego odpierania fal pomniejszych wrogów oraz nie najgorzej radzi sobie z większymi dinozaurami.
W starciu z innymi graczami bywa często na przegranej pozycji. Używając skoku potrafi utrzymać się chwilę w powietrzu dzięki silnikom rakietowym w butach.
Umiejętności
- K-40 Repulsor Minigun - broń podstawowa. Szybkie pociski zadają umiarkowane obrażenia, ale lufa musi się najpierw rozkręcić. Broń nie posiada magazynku, jednak może się przegrzać - naciśnij klawisz przeładowania, by ją schłodzić
- Stunlock Missile - przytrzymaj klawisz celowania, by automatycznie oznaczyć cele - wrogich graczy, większe potwory oraz latające dinozaury. Po puszczeniu przycisku wystrzelisz samonaprowadzane rakiety, które nie zadają znacznych obrażeń, ale ogłuszają cele. Możesz skorzystać z tego ataku nie przerywając ognia z miniguna
- Thruster Dash - po aktywacji kombinezon porusza się w kierunku celowania i nie możesz go zatrzymać ani nim manewrować. Wrogowie na drodze zostają odrzuceni i otrzymują niewielkie obrażenia
- Dome Shield - utwórz tarczę w formie kopuły, przez którą nie mogą przedostać się przeciwnicy, nim nie utraci swej wytrzymałości. Nie jest zbyt odporna oraz natychmiast zostaje zniszczona, gdy trafi nią boss - lecz w zamian zostanie ogłuszony
- Todesregen - atak specjalny pozwala ci wskazać spory obszar, na którym po kilku sekundach rozpocznie się bombardowanie. Jest to dość słaby atak, ponieważ pociski uderzają powoli w losowe miejsca, a ich wybuch nie ma dużego pola rażenia
Murasame
- Klasa: Tank
- Poziom zdrowia: 700
- Broń: katana
- Zasięg: tylko w zwarciu
- Odblokowanie na poziomie 30
Jeśli poszukujesz egzoszkieletu samuraja - właśnie znalazłeś. Murasame korzysta z miecza by ciachać wrogów trójstopniowymi kombinacjami. Radzi sobie nieźle w walce z graczami, a dzięki dużej odporności najwygodniej jest mu walczyć będąc osaczonym przez potwory. Rozgrywka jest jednak dość trudna…
By wykorzystać potencjał Murasame, musisz wykonywać kombinacje umiejętności Crescent Moon (przyciąga wrogów) i Vajra Counter - gdy otrzymujesz ciosy, twój miecz ładuje się. Dopiero wtedy, przez ograniczony czas - dopóki miecz świeci - wszystkie ciosy zadają sensowne obrażenia. Nie korzystając z tej mechaniki, egzoszkielet jest dość słaby.
Umiejętności
- Kiri-Ichimonji - atak podstawowy, cięcie kataną. Posiada ona spory zasięg, ale niespecjalnie dużą siłę ciosu
- Crescent Moon - naciśnij lub przytrzymaj klawisz, by po puszczeniu wykonać szerokie cięcie na wprost. Dodatkowy efekt - zwraca na ciebie uwagę potworów. Warto zaraz po tym ataku skorzystać z Vajra Counter
- Strafe Hook - podciągnij się liną, by uciec od walki lub w stronę przeciwnika. Naciskają w locie klawisz skoku nieznacznie wydłużysz lot, a używając ataku - wykonasz silny cios w ziemię o sporym polu rażenia
- Vajra Counter - główna umiejętność Murasame. Przez cztery sekundy od aktywacji obrażenia z każdej strony są zbierane i kumulowane w mieczu. Po tym czasie broń zacznie świecić i wszystkie ataki będą silniejsze. Jeśli otrzymasz wystarczająco dużo ciosów, pojawi się pośrodku ekranu informacja o możliwości wykonania kontrataku, który zada ogromne obrażenia wrogom na wprost
- Meikyo Shisui - po aktywacji musisz nacisnąć klawisz ataku, by wystrzelić swoje miecze na wprost. Im dłużej wstrzymujesz się z atakiem, tym większy zasięg pokonają katany, raniąc wszystkich po drodze. Silny atak o sporym obszarze działania
Witchdoctor
- Klasa: Support
- Poziom zdrowia: 400
- Broń: elektryczna laska
- Zasięg: krótki
Witchdoctor to prawdziwy supporter. W zasadzie nie potrafi walczyć, lecz posiada trzy umiejętności leczące. Jego laska prawie nie zadaje obrażeń, ale paraliżuje dinozaury.
Jest wysoce mobilny - potrafi wysoko skakać z użyciem umiejętności i podwójnego skoku, a ponadto przytrzymując klaiwsz skoku będąc w powietrzu rozpoczniesz szybowanie i szybko dotrzesz do potrzebujących sojuszników.
Umiejętności
- Neuro Rod - laska, która paraliżuje dinozaury i zadaje nikłe obrażenia. Rani kilku wrogów na wprost. Zużywa energię, która szybko ładuje się po przerwaniu ataku
- Feed - użyj na wrogu, by odnowić energię laski. Użyj na sojuszniku, aby odnowić jego zdrowie i wzmocnić go
- Rescue Leap - wysoki skok w górę i w przód z możliwością wykonania dodatkowego wyskoku w powietrzu
- Repair Field - główna umiejętność lecząca: w miejscu, w którym stoisz pojawi się znacznych rozmiarów zielone pole. Każdy kto w nim stoi otrzymuje leczenie
- Vital Aura - atak specjalny. Natychmiast odnowisz zdrowie i zapewnisz solidne wzmocnienie pobliskich towarzyszy, a także ograniczysz możliwość ruchu wrogów, którzy znajdą się w zasięgu działania
Skywave
- Klasa: Support
- Poziom zdrowia: 400
- Broń: strzelająca lanca
- Zasięg: krótki i średni
Skywave to dość charakterystyczna klasa. Operuje grawitacją: podnosi w powietrze wrogów, zatrzymuje ich w czasie oraz unosi się nad ziemią i potrafi szybować. Jej umiejętności mają na celu utrudnić grę przeciwnikom.
Posiada przyzwoite zdolności leczące, w tym atak podstawowy - który zarówno leczy sojuszników jak i rani - ze średnią siłą - wrogów. Pociski te atakują po kilka dinozaurów na raz, gdy są w zwartej grupie.
Nie jest to najłatwiejszy egzoszkielet to gry, ale posiada wiele ciekawych cech. Warto również wspomnieć, że jako jedna z dwóch klas - obok Nimbusa - posiada funkcję automatycznego odnawiania zdrowia.
Umiejętności
- Aether Lance - podstawowy atak pociskami o dwóch funkcjach: rani wróg, leczy sojuszników. Obie te czynności wykonuje ze średnim efektem, lecz z bezpiecznej odległości. Po trafieniu zdrowego sojusznika zapewnia mu wzmocnienie
- Optics Jammer - wysyła falę elektryczną na wprost, która leczy sojuszników i zakłóca widzenie wrogów
- Splitstream - powoduje wyskok wysoko w powietrze i automatycznie aktywuje szybowanie
- Gravitation Cage - tworzy wir, który podnosi w powietrze dinozaury, ale nie działa na wrogich graczy. Powoduje nikłe obrażenia
- De-Synchronize - atak specjalny, który unieruchamia każdy typ przeciwnika w pobliżu na pięć sekund
Nimbus
- Klasa: Support
- Poziom zdrowia: 400
- Broń: dwa pistolety
- Zasięg: krótki i średni
- Odblokowanie na poziomie 20
Nimbus to najbardziej ofensywna klasa wsparcia. Może leczyć bronią główną jak Skywave, ale wymaga to przełączenia trybu. Umiejętność mobilna Holo Warp również leczy, lecz czasem trudno jest jej użyć. Silne leczenie zapewnia jedynie atak specjalny.
Powoduje to, że egzoszkielet słabo nadaje się do leczenia - zadawane przezeń obrażenia również nie są bardzo silne. Kombinezon zapewnia jednak bardzo wysoką mobilność oraz automatyczne leczenie, gdy nie odnosi obrażeń.
Umiejętności
- Mars & Apollo - zależnie od użytego trybu (zamiana umiejętnością Mode Switch) leczy sojuszników lub rani wrogów
- Mode Switch - zmień tryb broni na leczenie lub zadawanie obrażeń. Użycie przeładowuje broń
- Holo Warp - wypuszczasz cień w kierunku, w którym celujesz. Naciśnij klawisz ponownie, by teleportować się na jego pozycję. Uleczysz sojuszników, przez których przenikniesz
- Spreadshot - użyj czterech broni, by wykonać atak serią. Nie jest potężny, ale posiada spory obszar działania
- Antipods Burst - atak specjalny. Wypuszczasz falę na wprost o sporej szerokości, która odpycha wrogów i leczy sojuszników - odnawia całe zdrowie i zapewnia pełne wzmocnienie
Następnie: Exoprimal - komunikacja głosowa, gesty: jak używać
Spis treści: Exoprimal - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: Exoprimal - jak zmienić egzoszkielet