Skip to main content

F1 2013 - pierwsze informacje i gameplay

Dwie edycje gry i możliwość sprawdzenia się za kierownicą klasycznych samochodów.

Codemasters zapowiedziało F1 2013 - najnowszą część serii symulatorów na licencji Formuły 1. Największą nowością w tegorocznej odsłonie jest możliwość jazdy za kółkiem klasycznych wyścigówek.

- Chcieliśmy to zrobić, odkąd tylko otrzymaliśmy licencję F1 - mówi reżyser kreatywny produkcji, Steve Hood. - Co roku ludzie pytali nas, czy wprowadzimy klasyczne samochody i kierowców, i co roku odpowiadaliśmy przecząco. Fani nie byli zadowoleni, ale w tle pracowaliśmy nad podpisaniem stosownych licencji.

Zobacz na YouTube

Dla fanów historii Formuły przygotowano tryb F1 Classics, w którym znajdziemy wyścigi na czas i Grand Prix. Zobaczymy także klasyczne trasy, jak Jerez, Imaola, Estoril i Brand Hatch.

Niestety, starszymi wyścigówkami nie wjedziemy na współczesne tory. Twórcy nie przewidzieli także możliwości rozegrania całych sezonów w dawnych czasach. Wśród producentów pojawi się Williams, Lotus i Ferrari, oraz m.in. Mario Andretti i Emerson Fittipaldi jako kierowcy.

Twórcy przygotowują dwie edycje gry: standardową oraz „Classic”. Pierwsze wydanie zawiera samochody i trasy z lat 80., a droższa wersja „Klasyczna” zaoferuja dodatkowo elementy z lat 90., w tym sześć aut od Ferrari i Williamsa

Poza klasykami, F1 2013 oferuje usprawnienia w sztucznej inteligencji kierowców i w grafice, ale fani nie powinni oczekiwać większych rewelacji. Codemasters planuje już kolejną odsłonę, która zadebiutuje na sprzęcie nowej generacji.

- 2014 ustali nowe reguły i byłoby miło, gdybyśmy mogli zmienić zasady także w F1 i stworzyć coś nowego - mówi Hood. - Może za 12 miesięcy wrócimy tutaj, by o tym porozmawiać.

Tymczasem F1 2013 ukaże się na PC, X360 i PS3.

Zobacz także