F1 2018 - zaskakujące zmiany w nowej odsłonie Formuły 1
Świetne wieści dla wielbicieli wirtualnego F1.
Wydawać się mogło, że po niemal perfekcyjnej, zeszłorocznej odsłonie serii, Codemasters spocznie na laurach.
Mistrzowie Kodu nie zwalniają jednak tempa i stawiają na kolejne nowości w F1 2018.
I choć na pierwszy rzut oka gra sprawia wrażenie podobnej do poprzedniczki, tak każde kolejne godziny z F1 2018 wyraźnie pokazują, że wysoki poziom osiągnięty przez Codemasters jest wciąż śrubowany.
Zapraszamy do krótkiego zestawienia najciekawszych zmian i nowości w F1 2018. W piątek, 24 sierpnia, opublikujemy z kolei naszą recenzję gry.
Kontakt z mediami
Już na samym początku rozgrywania kariery zostajemy po raz pierwszy zaczepieni przez dziennikarzy. Kontakt z mediami nie ogranicza się tylko i wyłącznie do oglądania wcześniej wyreżyserowanych scenek. W F1 2018 aktywnie uczestniczymy w rozmowach.
Pytania zadawane przez dziennikarzy mogą wydawać się błahe, ale to od rodzaju udzielonej odpowiedzi zależy to, jak będziemy postrzegani w najbliższym czasie. Nasze odpowiedzi przybliżają nas do sportowej postawy lub przynoszą nam poklask publiczności. To ważne w kontekście tego, dla którego zespołu zdecydowaliśmy się ścigać.
Na udzielenie odpowiedzi mamy zwykle kilkanaście sekund. Wydaje się, że to wystarczająco długo, ale presja dokładnego przeczytania wszystkich odpowiedzi i zmieszczenie się w czasie sprawia, że rozgrywka staje się jeszcze bardziej emocjonująca i to nie tylko za kierownicą bolidu.
Powrót lubianych torów
Spoglądając na kalendarz obecnego sezonu w F1 naturalnym jest, że także w grze czekają na nas nowości w postaci torów i konkretnych imprez, które nie miały miejsca w tamtym roku. Jakie nowe tory znalazły się więc w F1 2018?
Należy koniecznie wspomnieć o torze w malowniczej części południowej Francji. To właśnie na Lazurowym Wybrzeżu znajduje się bardzo szybka, a jednocześnie trudna technicznie trasa Circuit Paul Ricard. Ostatnie GP odbyło się tutaj niemal 30 lat temu.
Wielki powrót zalicza także niemiecki Hockenheimring. Tor po raz pierwszy gościł Formułę 1 już w 1970 roku i od tamtej pory bardzo regularnie organizowano na nim kolejne GP. W obecnym kształcie, obowiązującym od 2001 roku, Hockenheimring należy do torów relatywnie szybkich i bardzo technicznych.
Zasoby i łatwiejsze badania
Wszystkie aktywności, zwłaszcza te, które kojarzone są z naszymi sukcesami, przynoszą specjalne punkty. Przeznaczamy je na badania i rozwój w ramach drzewka o kilku kategoriach. Zwykle to długotrwały proces, którego efekty odczuwamy dopiero po wielu imprezach. Znacznie lepiej wygląda to w przypadku F1 2018.
W tegorocznej edycji gry ulepszenia przychodzą znacznie szybciej, a także są proporcjonalnie tańsze, niż w przypadku poprzedniej części symulacji. Odblokowanie całych drzewek technologicznych przychodzi więc znacznie szybciej, ale każdy kij ma dwa końce, zwłaszcza gdy spojrzymy na bardzo restrykcyjne i ciągle zmieniające się zasady panujące w F1.
Rozwój pewnych elementów może być więc zablokowany przez widmo nadchodzących zmian w danym sezonie, o czym zostaniesz poinformowany. Zarządzanie ulepszeniami i punktami zasobów to naprawdę przyjemny smaczek w grze, dzięki czemu rozgrywka i przebieg sezonu są jeszcze bardziej realne.
Nowy system rywalizacji kierowców
W F1 2018 rozszerzony został system realizacji kierowców - wcześniej odbywało się to poniekąd automatycznie. Tym razem musimy osiągać konkretne, postawione przez zespół cele, ale sama rywalizacja nie musi dotyczyć tylko i wyłącznie kolegów z naszego zespołu.
Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby rzucić wyzwanie choćby samemu Vettelowi czy Hamiltonowi. Stawka jest bardzo wysoka, bo dzięki udanej rywalizacji możemy zyskać reputację innych. Gorzej, że porażka sprawi zupełnie odwrotny efekt. Nie wygrywa jednak ten, kto nie gra.
Zmiany w systemie negocjacji kontraktu
W czterech momentach sezonu otrzymujesz możliwość renegocjowania warunków umowy z obecnym zespołem. Jeśli opcje nie będą zadowalające, możesz również udać się na rozmowy z innym teamem.
Wszystko odbywa się wokół twoich zapewnień - możesz obiecać wyniki czy też zgodzić się lub nie na bycie drugim kierowcą zespołu. Ze swojej strony również możesz próbować stawiać warunki, gdzie zwrócisz uwagę na chociażby szybkość badań nad danymi technologiami.
Jeśli któraś ze stron nie będzie usatysfakcjonowana zaproponowanymi warunkami, oczywiście można negocjować dalej, aż wszyscy będą zadowoleni. Albo po prostu zaakceptują stawiane zmienne.
Środowisko sieciowe przyjazne kierowcom
Codemasters podąża ścieżkami wydeptanymi przez iRacing, a ostatnio także Gran Turismo Sport, próbując stworzyć maksymalnie sprawiedliwe i uczciwe środowisko sieciowe, bazujące przede wszystkim na podejściu fair play.
Nowy system dla rankingowych gier wieloosobowych będzie uwzględniać mnóstwo elementów, które finalnie rzutować będą na naszą ocenę, a przez to również na dopasowanie innych przeciwników w sieci.
Dobieranie rywali będzie więc zależne od naszych poczynań na torze, zachowania wobec innych oraz skłonności do choćby ścinania zakrętów. Dobór rywali opierać się będzie także na naszych faktycznych umiejętnościach i obecnym poziomie doświadczenia. Za całość odpowiada bardzo zaawansowany system matchmakingu.
Przystępność dla wszystkich
F1 2018 to przede wszystkim fantastyczny przykład na to, że da się stworzyć grę, która bezproblemowo może pogodzić zarówno fanów realistycznego podejścia do symulacji, jak i tych, którzy przy grze wolą spędzić mniej czasu.
I nie chodzi tu tylko o asysty prowadzenia czy możliwość skrócenia danej imprezy - takie rozwiązania są znane w grach już od długiego czasu. Szereg usprawnień dotyczy niemal każdego aspektu, a sama gra jest zaprojektowana tak, aby wytłumaczyć wszelkie niuanse nawet komuś, kto wcześniej z F1 nie miał w ogóle do czynienia.
Dodatkowo, nie musisz posiadać kierownicy, aby dobrze się bawić przy F1 2018. Model jazdy jest zaprojektowany na tyle dobrze, że bez obaw możemy rywalizować również korzystając z pada. Oczywiście najlepsze efekty i czasy przyniesie jazda na kierownicy, ale nie jest ona niezbędna do dobrej zabawy.