Skip to main content

F1 22 - poziomy trudności: ustawienia symulacji, asysty

Dostosowanie poziomu trudności.

Gra F1 2022 stara się zapewniać rozrywkę osobom o wszystkim poziomach umiejętności - od okazjonalnych graczy, po weteranów symulatorów wyścigowych. Tytuł pozwala dokładnie dostosować poziom trudności do preferencji użytkownika. Poniżej wyjaśniamy, jak działają poszczególne asysty i ustawienia symulacji.


Na tej stronie:


Ustawienia symulacji

Opcje możemy zmienić bezpośrednio przed wyścigiem, wybierając odpowiednią zakładę (1) z menu.

W grze znajdziemy następujące ustawienia symulacji:

  • Poziom trudności SI: definiuje umiejętności komputerowych rywali w skali od 0 (bardzo łatwy) do 120 (mistrz kierownicy);
  • Typ nawierzchni: określa, jak samochód zachowuje się poza torem. Ustawienie „realizm” sprawia, że powrót na trasę po wypadku będzie trudniejszy z powodu spowalniającej auto nawierzchni;
  • Typ powrotu: tryb „przewinięcie” cofa gracza o kilka sekund przed wypadnięciem z toru. Tryb automatyczny ponownie umieszcza go na trasie w już jadącym bolidzie;
  • Uszkodzenia bolidu: jak bardzo uszkodzenia wpływają na zachowanie pojazdu;
  • Częstotliwość uszkodzeń: jak mocne musi być uderzenie, aby uszkodzenie zostało zarejestrowane;
  • Mało paliwa: na ustawieniu realistycznym, pojazd z małą ilością paliwa w baku będzie miał gorsze osiągi;
  • Rozpoczęcie wyścigu: określa, czy przy starcie wyścigu musimy ręcznie przytrzymać i puścić sprzęgło;
  • Kolizje: wyłączenie opcji sprawia, że pojazdy zawodników przenikają przez siebie.

Ustawienia symulacji można zmieniać pomiędzy wyścigami.


Systemy wspomagające

Ustawienia wspomagania również dostosujemy w ustawienaich wyścigu (2), ale też w głównych opcjach gry.

Poniżej znajdziesz listę ustawień do edycji:

  • Umiejętności jazdy: możemy szybko dostosować opcje, określając nasz stopień zaznajomienia z grami wyścigowymi;
  • Wspomaganie sterowania: po włączeniu, bolid będzie sam lekko skręcał, starając się utrzymać nas na idealnym torze jazdy;
  • Wspomaganie hamulca: bolid będzie sam hamował, gdy jest to niezbędne;
  • ABS: zapobiega blokowaniu się hamulców podczas gwałtownego zwalniania;
  • Kontrola trakcji:zapobiega utracie przyczepności;
  • Wspomaganie driftu: ułatwia poślizgi w tym typie zawodów;
  • Dynamiczna linia wyścigowa: wyświetla na ekranie idealny tor jazdy. Możemy określić, kiedy będzie się pojawiała;
  • Rodzaj dynamicznej linii wyścigowej: określamy, czy linia ma być dwu czy trójwymiarowa;
  • Skrzynia biegów: ustawiamy tryb przełożeń na ręczny lub manualny;
  • Wspomaganie w boksach: po włączeniu tej opcji, nasz bolid sam zwolni do prędkości wymaganej w strefie serwisowej;
  • Wspomaganie wyjazdu z boksu: włącz tę opcję, jeśli chcesz by bolid samodzielnie opuścił strefę serwisową w bezpieczny sposób;
  • Wspomaganie ERS i DRS: automatycznie aktywuje te systemy, gdy jest taka możliwość.

Warto zauważyć, że niektórych ustawień nie możne edytować w czasie trwania sesji wyścigowej.

Następnie: F1 22 - zjazd do bosku: naprawa bolidu, wymiana opon i strategia wyścigu

Spis treści: F1 22 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 22 - trening w symulatorze

Zobacz także