F1 22 - poziomy trudności: ustawienia symulacji, asysty
Dostosowanie poziomu trudności.
Gra F1 2022 stara się zapewniać rozrywkę osobom o wszystkim poziomach umiejętności - od okazjonalnych graczy, po weteranów symulatorów wyścigowych. Tytuł pozwala dokładnie dostosować poziom trudności do preferencji użytkownika. Poniżej wyjaśniamy, jak działają poszczególne asysty i ustawienia symulacji.
Na tej stronie:
Ustawienia symulacji
Opcje możemy zmienić bezpośrednio przed wyścigiem, wybierając odpowiednią zakładę (1) z menu.
W grze znajdziemy następujące ustawienia symulacji:
- Poziom trudności SI: definiuje umiejętności komputerowych rywali w skali od 0 (bardzo łatwy) do 120 (mistrz kierownicy);
- Typ nawierzchni: określa, jak samochód zachowuje się poza torem. Ustawienie „realizm” sprawia, że powrót na trasę po wypadku będzie trudniejszy z powodu spowalniającej auto nawierzchni;
- Typ powrotu: tryb „przewinięcie” cofa gracza o kilka sekund przed wypadnięciem z toru. Tryb automatyczny ponownie umieszcza go na trasie w już jadącym bolidzie;
- Uszkodzenia bolidu: jak bardzo uszkodzenia wpływają na zachowanie pojazdu;
- Częstotliwość uszkodzeń: jak mocne musi być uderzenie, aby uszkodzenie zostało zarejestrowane;
- Mało paliwa: na ustawieniu realistycznym, pojazd z małą ilością paliwa w baku będzie miał gorsze osiągi;
- Rozpoczęcie wyścigu: określa, czy przy starcie wyścigu musimy ręcznie przytrzymać i puścić sprzęgło;
- Kolizje: wyłączenie opcji sprawia, że pojazdy zawodników przenikają przez siebie.
Ustawienia symulacji można zmieniać pomiędzy wyścigami.
Systemy wspomagające
Ustawienia wspomagania również dostosujemy w ustawienaich wyścigu (2), ale też w głównych opcjach gry.
Poniżej znajdziesz listę ustawień do edycji:
- Umiejętności jazdy: możemy szybko dostosować opcje, określając nasz stopień zaznajomienia z grami wyścigowymi;
- Wspomaganie sterowania: po włączeniu, bolid będzie sam lekko skręcał, starając się utrzymać nas na idealnym torze jazdy;
- Wspomaganie hamulca: bolid będzie sam hamował, gdy jest to niezbędne;
- ABS: zapobiega blokowaniu się hamulców podczas gwałtownego zwalniania;
- Kontrola trakcji:zapobiega utracie przyczepności;
- Wspomaganie driftu: ułatwia poślizgi w tym typie zawodów;
- Dynamiczna linia wyścigowa: wyświetla na ekranie idealny tor jazdy. Możemy określić, kiedy będzie się pojawiała;
- Rodzaj dynamicznej linii wyścigowej: określamy, czy linia ma być dwu czy trójwymiarowa;
- Skrzynia biegów: ustawiamy tryb przełożeń na ręczny lub manualny;
- Wspomaganie w boksach: po włączeniu tej opcji, nasz bolid sam zwolni do prędkości wymaganej w strefie serwisowej;
- Wspomaganie wyjazdu z boksu: włącz tę opcję, jeśli chcesz by bolid samodzielnie opuścił strefę serwisową w bezpieczny sposób;
- Wspomaganie ERS i DRS: automatycznie aktywuje te systemy, gdy jest taka możliwość.
Warto zauważyć, że niektórych ustawień nie możne edytować w czasie trwania sesji wyścigowej.
Następnie: F1 22 - zjazd do bosku: naprawa bolidu, wymiana opon i strategia wyścigu
Spis treści: F1 22 - poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: F1 22 - trening w symulatorze