Skip to main content

F1 23 - oszczędzanie opon

Jak nie zedrzeć ogumienia.

W wyścigach Formuły 1, a więc także w grze F1 2023, zachowanie opon w dobrym stanie jest jedną z najważniejszych rzeczy, które trzeba brać pod uwagę w czasie wyścigu. Stosowana w wyścigach mieszanka zapewnia świetną przyczepność i osiągi, ale niestety bardzo szybko się zużywa. Na tej stronie wyjaśniamy, jak nie zniszczyć przedwcześnie opon.

Zniszczenie opon podczas wyścigu może nam bardzo utrudnić nie tylko zajęcie dobrej pozycji na mecie, a momentami wręcz uniemożliwić ukończenie zawodów. Bolid ze zużytym ogumieniem nie tylko gorzej przyspiesza, ale też ma znacznie dłuższą drogę hamowania, gorzej skręca i w najgorszym wypadku może wpaść w poślizg - na krętych, technicznych torach może to doprowadzić do rozbicia się o barierki.

Stan naszych opon można sprawdzić w dowolnym momencie na ekranie telemetrii, wciskając przycisk B na padzie Xboxa lub Kółko na kontrolerze PlayStation i przechodząc do czwartej zakładki. Stan wytarcia ogumienia wyrażany jest procentowo i wizualnie (w formie koloru) - niski procent i zielona barwa to dobry stan, a wysoki procent i czerwona barwa to sygnał do niezwłocznego zjazdu do boksu.

Aby wydłużyć żywot naszego ogumienia, należy przede wszystkim unikać gwałtownego hamowania i przyspieszania. W ferworze walki o podium może być to trudne, ale najlepiej starać się hamować z odpowiednim wyprzedzeniem i stopniowo dozować moc podczas wychodzenia z zakrętu. Nie należy też zaczynać wyścigu z wciśniętym gazem do dechy, a zamiast tego płynnie rozwijać prędkość na pierwszej prostej.

Destrukcyjne dla naszych opon jest także wyjeżdżanie poza tor - otaczający asfalt piasek lub trawa błyskawicznie zdzierają gumę, dlatego nawet pozornie krótkie wypadnięcie z toru może znacznie zmniejszyć nasze szanse na sukces. Podobnie zderzenia z innymi kierowcami oraz ocieranie się o bandę.

Następnie: F1 23 - zjazd do boksu: naprawa bolidu, wymiana opon, strategia wyścigu

Spis treści: F1 23 - Poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 23 - wyprzedzanie, system ERS: do czego służy

Zobacz także