Skip to main content

F1 23 - poziom trudności: ustawienia symulacji, asysty

Konfiguracja trudności gry.

Gra F1 2023 pozwala wejść do świata wyścigów Formuły 1 graczom o różnych poziomach umiejętności - od osób zasiadających do komputera lub konsoli tylko okazjonalnie, po zapalonych weteranów symulatorów wyścigowych. Tytuł umozliwia bardzo dokładne dostosowanie poziomu trudności do preferencji użytkownika. Na tej stronie wyjaśniamy, jak działają poszczególne asysty i ustawienia symulacji.


Na tej stronie:


Systemy wspomagające

Ustawienia systemów wspomagających znajdziemy w menu głównym gry. W tej zakładce skonfigurujemy, jakie ułatwienia mają być dostępne podczas wyścigu. Włączenie wszystkich lub większości z nich zapewni bardziej przystępne doświadczenie, podczas gdy wyłączenie asyst postawi na realizm, ale i zapewni większe wyzwanie.

  • Umiejętności jazdy: szybka zmiana ustawień pomiędzy kilkoma predefiniowanymi zestawami opcji
  • Wspomaganie sterowania: kiedy ta opcja jest włączona, bolid będzie sam delikatnie skręcał, aby utrzymać nas w optymalnym torze jazdy
  • Wspomaganie hamulca: kiedy ta opcja jest włączona, bolid będzie sam hamował, aby zapobiec kolizjom lub wypadnięciu z trasy
  • ABS: włączony system ABS zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania i pozwala utrzymać kontrolę nad pojazdem
  • Kontrola trakcji: pełna kontrola trakcji zapobiega wpadnięciu bolidu w poślizg, jednak z doświadczeni kierowcy przy wyłączonej kontroli mogą wykorzystać bezwładność pojazdu na swoją korzyść
  • Wspomaganie driftu: umożliwia łatwiejszy drift podczas wyzwań Gorące okrążenie Pirelli
  • Dynamiczna linia wyścigowa: wyświetla wirtualną linię, pokazującą optymalny tor jazdy lub przynajmniej wskazującą, kiedy należy rozpocząć hamowanie przed zakrętem
  • Rodzaj dynamicznej linii wyścigowej: wybieramy czy chcemy widzieć linię w formie dwuwymiarowej, czy trójwymiarowej
  • Linia wyścigowa o dużej widoczności: poprawia widoczność linii wyścigowej podczas wyścigów w trudnych warunkach pogodowych (np. podczas mgły)
  • Skrzynia biegów: wybieramy, czy ma być automatyczna, czy manualna
  • Wspomaganie w boksach: gdy ta opcja jest włączona, bolid po wjeździe do boksu automatycznie zwolni do przepisowej prędkości i sam przyspieszy podczas wyjazdu
  • Wspomaganie wyjazdu z boksu: gdy ta opcja jest włączona, podczas wyjazdu z boksu SI przejmie kontrolę nad bolidem i bezpiecznie powróci na tor
  • Wspomaganie ERS: gdy ta opcja jest włączona system ERS (wyprzedzania) aktywuje się automatycznie na prostych odcinkach oraz zbliżając się do bolidu rywala, a także zapobiegnie całkowitemu wyczerpaniu akumulatora
  • Wspomaganie DRS: gdy ta opcja jest włączona system przyspieszenia DRS automatycznie włączy się w wyznaczonych strefach lub przy odpowiednich warunkach
  • Powtarzany komunikat o przewinięciach: kiedy włączymy tę opcję, gra zaproponuje przewinięcie wyścigu o kilka sekund do tyłu przy każdej kolizji

Ustawienia symulacji

Ustawienia symulacji możemy dostosować na ekranie przygotowania do wyścigu lub Grand Prix. Pozwalają dostosować, czy chcemy bardzo realistyczne doświadczenie, czy też relaksującą rozgrywkę w stylu arcade.

  • Równe osiągi bolidów: kiedy ta opcja jest włączona, wszystkie pojazdy na torze mają dokładnie takie same osiągi, zapewniając bardziej wyrównaną rywalizację
  • Tryb powrotu: jeśli wypadniemy z trasy, możemy przewinąć grę o kilka sekund do tyłu lub zostać ponownie przeniesieni na tor w już jadącym bolidzie
  • Limit przewinięć: wybieramy, ile razy podczas wyścigu możemy skorygować swoje błędy i cofnąć czas
  • Typ nawierzchni: odpowiada za zachowanie bolidu poza asfaltem - w ustawieniu realistycznym bolid znacząco zwolni na poboczu i będzie trudniejszy w kontroli, natomiast opcja uproszczona umożliwi nam łatwiejszy powrót na tor
  • Mało paliwa (tryb): mniejsza ilość paliwa w baku bolidu zmniejsza jego osiągi - przy tej opcji decydujemy, czy kara do osiągów będzie realistyczna, czy też nieznaczna
  • Rozpoczęcie wyścigu: w trybie ralistycznym na początku wyścigu musimy ręcznie przytrzymać sprzęgło i zwolnić je w momencie pojawienia się zielonego światła, a w trybie wspomaganym gra zrobi to za nas
  • Temperatura opon: wybieramy, czy w obliczaniu temperatury opon bierze się pod uwagę temperaturę osnowy, czy tylko powierzchni
  • Opony w boksie - symulacja: kiedy ta opcja jest włączona, podczas zjazdu do bosku opony ulegną schłodzeniu, przez co minie trochę czasu zanim na nowo się rozgrzeją i osiągną optymalną przyczepność
  • Uszkodzenia bolidu: ta opcja decyduje o tym, czy uszkodzeniu może ulec cały bolid, czy tylko wybrane elementy
  • Częstotliwość występowania uszkodzeń bolidu: decydujemy o tym, czy gra ma brać pod uwagę wszystkie zdarzenia mogące doprowadzić do uszkodzenia auta, czy tylko silne kolizje
  • Kolizje: gdy ta opcja jest wyłączona, auta przenikają przez siebie
  • Wył. tylko na pierwsze okrążenie: podobnie do powyższego ustawienia, jednak auta przenikają przez siebie tylko na pierwszym okrążeniu, a potem mogą się zderzać

Następnie: F1 23 - kierownice: lista wspieranych modeli

Spis treści: F1 23 - Poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 23 - ustawienia kierownicy: martwa strefa, liniowość, czułość

Zobacz także