F1 23 - wyprzedzanie, system ERS: do czego służy
Uzywanie „dopalacza”.
Podczas gry w F1 2023, jednym z naszych najważniejszych sprzymierzeńców w czasie wyścigu jest system ERS i powiązana z nim funkcja wyprzedzania. Można go porównać do wszelakich „dopalaczy” z mniej realistycznych gier wyścigowych, jednak spełnia tę samą funkcję - pozwala zapewnić naszemu bolidowi większą moc na krótki czas. Na tej stronie wyjaśniamy, jak korzystać z sytemu wyprzedzania.
Nasz bolid Formuły 1 to pojazd hybrydowy, posiadający oprócz silnika spalinowego także silnik elektryczny. Poziom naładowania baterii motoru widzimy na naszym interfejsie w formie żółtego paska. Po aktywacji trybu wyprzedzania (domyślnie RB na kontrolerze Xbox lub R1 na padzie PlayStation), przekierowujemy pełną moc do silnika elektrycznego, dzięki czemu bolid lepiej przyspiesza i osiąga większą prędkość, ale szybciej też zużywa energię akumulatora.
Warto pamiętać o tym, że nasz silnik elektryczny zużywa baterię także wtedy, kiedy nie korzystamy z trybu wyprzedzania - rozładowanie ogniwa do końca sprawi, że do momentu odzyskania części energii pojazd będzie wolniejszy. Baterię ładujemy dzięki systemowi ESR, to znaczy podczas hamowania lub jazdy bez wciśniętego pedału gazu. Gwałtowniejsze hamowanie szybciej naładuje akumulator, ale o wiele bardziej zużyje opony.
Tryb przyspieszenia najlepiej sprawdza się, gdy jedziemy już na wysokich obrotach i potrzebujemy nieco dodatkowej mocy, aby wyprzedzić konkurenta obok nas. Inny dobry moment na jego zastosowanie to pokonywanie zakrętu łeb w łeb z oponentem. Wówczas włączamy tryb wyprzedzania dla uzyskania lepszego przyspieszenia i wychodzimy z wirażu jako pierwsi. Jeśli mamy dużo energii w zapasie, możemy też użyć trybu wyprzedzania do dogonienia zawodników przed nami lub zwiększenia swojej przewagi nad kierowcami z tyłu.
Następnie: F1 23 - oszczędzanie opon
Spis treści: F1 23 - Poradnik i najlepsze porady
Poprzednio: F1 23 - wszystkie bolidy i samochody