Skip to main content

F1 24 - poziomy trudności: ustawienia wspomagania i symulacji

Jak zmienić symulację kierowania pojazdem.

Tytuł F1 24 pozwala na wymagającą zabawę zarówno weteranom symulatorów jazdy, jak i uproszczone zasady przeznaczone dla nowicjuszy oraz osób niemających na co dzień styczności z grami wyścigowymi. Rozbudowane ustawienia poziomu trudności pozwalają dokładnie dostosować grę do własnych preferencji. Poniżej wyjaśniamy, jak działają poszczególne ustawienia i asysty.


Na tej stronie:


Systemy wspomagające

Zakładkę Systemy wspomagające znajdziemy w głównym menu gry. Pozwala ona na dostosowanie głównych ustawień wpływających na poziom trudności zabawy. Zmienimy tutaj przede wszystkim poziomy interwencji asyst podczas kierowania pojazdem. Ustawienia możemy szybko wybrać z predefiniowanych ustawień z pomocą pozycji Umiejętności jazdy.

  • Wspomaganie sterowania - po włączeniu tej opcji gra będzie delikatnie korygować nasze kierowanie pojazdem, aby ułatwić pokonywanie zakrętów i utrzymać nas na optymalnym torze jazdy. Włączenie ustawienia uruchomi też inne opcje asyst na maksymalnym poziomie
  • Wspomaganie hamulca - sprawia, że nasz bolid będzie hamował samodzielnie, jeśli poruszamy się zbyt szybko i istnieje ryzyko wypadnięcia z zakrętu. Dostępnych jest kilka poziomów intensywności asysty
  • ABS - włącza lub wyłącza systemy zapobiegające blokowaniu się kół podczas hamowania
  • Kontrola trakcji - zmniejsza ryzyko utraty przyczepności bolidu podczas przyspieszania. Dostępnych jest kilka poziomów intensywności asysty
  • Dynamiczna linia wyścigowa - pozwala wyświetlić specjalną nakładkę graficzną, wskazującą idealny tor jazdy i informującą o konieczności hamowania przed zakrętami. Można włączyć wyświetlanie jej cały czas, tylko przy zakrętach lub wyłączyć całkowicie
  • Rodzaj dynamicznej linii wyścigowej - możemy przełączać linię wyścigową pomiędzy trybem 2D („namalowana” na asfalcie) lub 3D (oznaczenia unoszące się nad ziemią - lepiej widoczne z dużej odległości)
  • Tryb dla daltonistów (dynamiczna linia wyścigowa) - zmienia kolory dynamicznej linii wyścigowej dla osób z utrudnionym rozróżnianiem kolorów
  • Linia wyścigowa o dużej widoczności - włączenie opcji poprawia widoczność linii wyścigowej podczas wyścigów w niekorzystnych warunkach pogodowych
  • Skrzynia biegów - zmienia sposób działania skrzyni biegów. Dostępne ustawienia to skrzynia automatyczna, skrzynia manualna oraz manualna ze wskaźnikiem sugerowanego biegu
  • Wspomaganie w boksach - przy wjeździe do boksu bolid automatycznie zwolni do przepisowej prędkości, a potem ponownie ją zwiększy podczas wyjazdu
  • Wspomaganie wyjazdu z bosku - po postoju bolidu w boksie autopilot bezpieczenie opuści za nas aleję serwisową i odda nam kontrolę już na torze
  • Wspomaganie ERS - włączenie opcji sprawia, że kontrola silnika elektrycznego odbywa się automatycznie. Autopilot będzie samodzielnie włączał przyspieszenie na prostych i podczas wyprzedzania, a także stara się zapobiec całkowitemu rozładowaniu akumulatora
  • Wspomaganie DRS - ustawienie sprawia, że system DRS może włączać się automatycznie w dozwolonych strefach i warunkach, bez konieczności wciskania odpowiedniego przycisku przez kierowcę
  • Powtarzalny komunikat o przewinięciach - opcja ta sprawia, że po każdej kolizji lub wypadnięciu z toru gra będzie wyświetlała przypomnienie o możliwości przewinięcia rozgrywki o kilka sekund do tyłu. Ta opcja jest dostępna tylko w filtrze ustawień „Uproszczony”

Ustawienia symulacji

Ustawienia symulacji możemy dostosować jedynie przed rozpoczęciem wyścigu w danym trybie zabawy i znajdziemy tu opcje, które mogą na życzenie gracza ułatwić rozgrywkę lub uczynić ją bardziej wymagającą. W niektórych trybach zabawy i określonych zawodach F1 World nie ma możliwości zmiany opcji symulacji, a gracz korzysta z predefiniowanych ustawień

  • Tryb powrotu - włącza lub wyłącza automatyczne przeniesienie bolidu z powrotem na trasę po wypadnięciu z toru
  • Typ nawierzchni - zmienia właściwości nawierzchni poza torem. W trybie uproszczonym łatwiej jest po niej jeździć, co ułatwia powrót na tor. W trybie realistycznym bolidem znacznie trudniej steruje się poza asfaltem
  • Rozpoczęcie wyścigu - w trybie manualnym gracz musi ręcznie przytrzymać przycisk sprzęgła i zwolnić go po sygnale do startu. Ruszenie z miejsca wcześniej spowoduje falstart i naliczenie kary. Tryb wspomagany sprawia, że wystarczy przytrzymać gaz, a pojazd ruszy samodzielnie w odpowiednim momencie
  • Uszkodzenia bolidu - opcja pozwala określić zakres możliwych uszkodzeń bolidu oraz ich wpływ na zachowanie pojazdu. Dostępne opcje: Wyłączone, Zmniejszone, Standardowe i Symulacja
  • Częstotliwość występowania uszkodzeń bolidu - określa, jak łatwo jest uszkodzić bolid w wypadku kolizji. W trybie standardowym wpływ drobniejszych kolizji na pojazd jest ignorowany
  • Kolizje - włącza lub wyłącza przenikanie pojazdów przez siebie
  • Kolizje między graczami - ustawienie dostępne tylko w trybie multiplayer. Po włączeniu gracze będą przez siebie przenikać, ale wciąż mogą zderzyć się z pojazdami kierowanymi przez grę
  • Wył. tylko na pierwsze okrążenie - jeśli wyłączyliśmy kolizje, to tym przełącznikiem można ograniczyć przenikanie tylko do pierwszego okrążenia. Od momentu rozpoczęcia drugiego okrążenia pojazdy mogą już się zderzać
  • Dodaj/usuń SI - ustala liczbę zawodników kierowanych przez sztuczną inteligencję, jaka pojawi się obok prawdziwych graczy

Następne: F1 24 - trening zarządzania paliwem, jak oszczędzać paliwo

Spis treści: F1 24 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: F1 24 - kierownice: lista wspieranych modeli

Zobacz także