Facebook kopiuje TikToka. Reels już dostępne w USA
Funkcja najpierw pojawiła się na Instagramie.
Facebook wprowadził dzisiaj do swojej aplikacji funkcję Reels, pozwalającą tworzyć i publikować krótkie filmy z podkładem muzycznym, efektami dźwiękowymi i filtrami, podobne do tych na platformie TikTok. Na razie narzędzie dostępne jest dla użytkowników z USA.
Reels pojawiły się już wcześniej na Instagramie, ale teraz trafiają do głównej aplikacji Facebooka. Widzowie mogą subskrybować twórców, dodawać komentarze, polubienia i udostępniać filmy znajomym - informuje serwis Phonearena.
Materiały pojawiają się na osiach czasu użytkowników, w sekcji Stories i w grupach dyskusyjnych. Docierają też do szerszego grona odbiorców, nie tylko znajomych i subskrybentów danego twórcy.
Firma ogłosiła również, że testuje wraz z niewielką grupą twórców funkcję wyświetlania popularnych instagramowych Reels na Facebooku i odwrotnie.
Warto dodać, że jednocześnie ogłoszono program Reels Play bonus, pozwalający użytkownikom popularnych filmów zarabiać na swojej twórczości. Korporacja postanowiła przeznaczyć na ten cel 1 miliard dolarów w 2022 roku.
Listę wszystkich możliwości Facebook Reels można znaleźć w oficjalnej zapowiedzi funkcji.