Skip to main content

Facebook pomoże niezależnym twórcom wydać gry na urządzenia mobilne

W zamian za część dochodów.

Gigant na rynku serwisów społecznościowych, Facebook otworzył program Mobile Games Publishing, skierowany do małych i średnich zespołów produkujących gry na urządzanie mobilne.

Train City

Inicjatywa polega na promowaniu produkcji „o wysokim potencjale” za pomocą reklam i promocji na Facebooku. Popularny serwis społecznościowy miesięcznie notuje 800 milionów wejść z urządzeń mobilnych, a 260 mln użytkowników sprawdza co miesiąc gry na tej platformie.

To właśnie do tej drugiej grupy skierowany jest program. Bazując na ulubionych gatunkach, spersonalizowane reklamy zaproponują tytuły, które mogą zainteresować graczy.

„Inwestujemy w sukces tych gier. W zamian za część zysków będziemy blisko współpracować z deweloperami, by przyciągnąć graczy” - stwierdził Victor Medeiros, inżynier oprogramowania w Facebooku.

Do pierwszej fazy projektu zaakceptowano już dziesięć produkcji, w tym logiczne Dr. Newton: The Great Brain Adventure, strategię Age of Booty: Tactics oraz menedżer Train City.

Zobacz także