Facebook traci użytkowników - pierwszy raz w historii
Wartość spółki zmalała o ponad 200 mld dol.
Cena akcji Facebooka spadła w czwartek o 26 procent po tym, jak firma poinformowała, że przychody w przyszłym kwartale będą niższe od wcześniejszej prognozy. Powodem jest coraz silniejsza konkurencja oraz zmiany zasad prywatności na telefonach iPhone.
Jak informuje Forbes, Facebook tracił około 500 tys. użytkowników w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Mark Zuckerberg - prezes Facebooka - jako największą konkurencję wskazał TikToka, który „już jest istotnym rywalem, a jego popularność wciąż rośnie”.
Spadek liczby konsumentów zbiegł się z aktualizacją polityki prywatności na urządzeniach Apple. Zdaniem Zuckerberga, zmiany wpłyną negatywnie na precyzyjne dobieranie reklam i potencjalne przychody. Przypomnijmy, że głównym źródłem zarobku firmy są właśnie reklamy.
Według raportu CNBC, z powodu niekorzystnej prognozy Facebook odnotował największy jednorazowy spadek wartości w historii - 230 mld dol. Wpłynęło to również negatywnie na akcje innych firm z branży mediów społecznościowych, takich jak Snapchat, Twitter i Pinterest.