Facebook tworzy własną aplikację w stylu Steama
We współpracy z Unity.
Facebook wydaje się rzucać wyzwanie Steamowi i urządzeniom mobilnym, przynajmniej w sferze dystrybucji tych najbardziej „casualowych” gier.
Popularny serwis społecznościowy ogłosił bowiem, że we współpracy z twórcami silnika graficznego Unity przygotowuje własną aplikację.
Ta będzie dostępna do pobrania i zainstalowania jako osobny program, w pewnym oderwaniu od przeglądarki internetowej i samego Facebooka.
W planach jest także ogólne ulepszenie wsparcia dla deweloperów. Twórcy będą mogli publikować w aplikacji nie tylko swoje tytuły „casualowe” z PC, ale także te z systemów operacyjnych iOS oraz Android (skąd najczęściej i tak pochodzą).
Zainteresowane osoby mogą już zgłaszać się do zamkniętych testów wersji alpha Unity 5.4. Właśnie ta wersja silnika umożliwi automatyczne eksportowanie projektów - na Facebook.com oraz do opisywanej aplikacji.
Dotychczas deweloperzy Unity zainteresowani przeniesieniem gier na serwis społecznościowy musieli korzystać z trudniejszego w obsłudze, zewnętrznego zestawu Facebook SDK.
Twórcy aplikacji zapewniają, że program zadziała na różnych komputerach osobistych (nie tylko tych z Windows) i ułatwi wyszukiwanie tytułów, usuwając inne elementy Facebooka.
Jak przypomina serwis TechCrunch, serwis społecznościowy był do niedawana potęgą w świecie „casualowego” grania, generując 257 milionów dolarów płatności cyfrowych w czwartym kwartale 2014 roku. W ubiegłym kwartale było to już jednak „tylko” 197 milionów.