Skip to main content

Fala niesprawiedliwych banów w Battlefield 2042. Gracze nagłaśniają sprawę, a EA zamyka wątek na forum

Kolejne problemy strzelanki.

Battlefield 2042 od dnia premiery zmaga się z wieloma kłopotami. Do problemów doszedł kolejny - gracze alarmują, że otrzymują niesprawiedliwe bany, uniemożliwiające rozgrywkę.

Sprawie przyjrzał się Tom Henderson, czyli renomowany informator specjalizujący się w tytułach studia DICE. W serii wpisów na Twitterze wyjaśnia, że w ostatnich tygodniach skontaktowało się z nim ponad 100 osób, które twierdzą, że zostały niesłusznie zablokowane.

Mowa o tak zwanych „false positive” banach, a więc sytuacjach, kiedy system do walki z cheaterami jest przekonany, że używając określonego oprogramowania lub wykonując wskazane działania oszukujemy i nakłada na nas karę.

Ze śledztwa Hendersona wynika, że 90 procent rozmówców, którzy otrzymali blokadę, stosowało aplikacje do sterowania podświetleniem RGB, w tym ICUE od Corsaira i G Hub od Logitecha. Ponadto 48 proc. korzystało z narzędzia Afterburner do podkręcania komputera.

Natomiast 40 proc. toczyło zmagania na „farmach doświadczenia”, by przyspieszyć postępy w rozgrywce. Jak zwraca jednak uwagę insider, trudno traktować to jako wykroczenie, ponieważ wspomniany sposób na łatwe XP był oficjalnie dostępny w grze.

Henderson przekonuje, że niektórym zawieszono konto podczas streamowania rozgrywki, gdy widać było, że nie doszło do oszukiwania czy naruszenia regulaminu Battlefield 2042. Inni mieli utracić dostęp do produkcji już pięć minut po zakupie.

Skala problemu jest duża, na co wskazuje założony jeszcze w listopadzie wątek o niesprawiedliwych banach na forum EA. Opublikowano 1640 wpisów - zapewne pojawiłoby się więcej, ale temat zamknięto. Przedstawiciel wydawcy wprost przyznał, że pomoc techniczna nie jest w stanie nic zrobić, dlatego zablokowano możliwość pisania kolejnych odpowiedzi.

Zobacz na YouTube

Na razie nie wiadomo, czy Electronic Arts zajmie się sprawą, przykładowo cofając blokady osobom, które niesłusznie ukarano. Henderson podkreśla, że faktycznie na obecnym etapie pomoc techniczna firmy jest bezradna.

Zobacz także