Skip to main content

Fallout 4 - Detektyw o stalowym sercu

Misja główna, w której odnajdujemy Valentine'a - człowieka mogącego pomóc nam odnaleźć syna.

Zadanie pojawi się w dzienniku automatycznie pod koniec zadania fabularnego Klejnot wspólnoty. W trakcie rozmowy z Ellie Perkins w agencji detektywistycznej dowiesz się, że zaginął jej szef detektyw Valentine. Powiedz, że zajmiesz się sprawą, dzięki czemu rozpoczniesz misję.

Opuść miasto i zacznij kierować się na północny wschód, w stronę stacji Park Street w pobliżu Łabędziego Stawu. W trakcie podróży zachowaj czujność, ponieważ będziesz mijał miejsca, gdzie dochodzi do regularnej walki między różnymi ugrupowaniami. Po dotarciu do celu przejdź przez drzwi i wejdź na stację.

Oczyszczenie stacji

Trafisz na szczyt schodów. Kiedy zaczniesz schodzić niżej usłyszysz rozmawiających ze sobą gangsterów. Po przejściu przez drzwi zachowaj czujność, bo gdy tylko któryś cię wypatrzy, to rozpocznie się strzelanina

Przeciwników jest sporo, a niektórzy są wyposażeni w karabiny maszynowe. Dlatego jeśli chcesz w miarę bezboleśnie sobie z nimi poradzić, to wróć na szczyt schodów, schowaj się za poręczą i ostrzeliwuj wrogów, którzy będą pojawiać się w przejściu na dole (obrazek powyżej). Po oczyszczeniu terenu przeszukaj ciała gangsterów.

Na dole warto udać się do pomieszczenia z lewej i rozprawić się z zamkiem w drzwiach na lewo od komputera. W narożniku nowej lokacji znajdziesz w podłodze sejf (trudny zamek), a w nim nieco amunicji i innych rzeczy.

Kiedy skończysz przejdź korytarzem w lewo, a potem po schodach zacznij schodzić na niższy poziom. Spotkasz tu jeszcze większą grupę gangsterów, których najlepiej eliminować tak, jak poprzednio, czyli zwabiać w pobliże schodów i ostrzeliwać z ich szczytu. Po oczyszczeniu terenu możesz nieco się rozejrzeć. W pokoju z prawej jest łóżko, gdzie możesz odnowić zdrowie, a w narożniku z lewej łatwe do otworzenia drzwi. Na końcu korytarza za nimi jest pudełko z pociskami oraz trudny do otworzenia sejf z kilkoma przydatnymi przedmiotami.

Po eksploracji skieruj się wzdłuż tunelu i torów. Na końcu drogi trafisz na kolejną grupę cyngli, których eliminuj zza osłony. Po oczyszczeniu drogi ruszaj przed siebie. Z lewej strony są drzwi prowadzące do dzielnicy Back Bay. Na razie je zignoruj i kieruj się dalej, aż dotrzesz do wejścia do krypty 114 (obrazek powyżej). Podejdź do panelu i skorzystaj z niego, żeby otworzyć wrota, po czym wejdź do środka.

Krypta 114

Po znalezieniu się w środku zachowaj ostrożność, ponieważ już po parku krokach przed tobą pojawi się przynajmniej jeden przeciwnik. Kiedy się z nim rozprawisz wejdź do wnętrza krypty. Z prawej strony znajdziesz drzwi, za którymi jest pomieszczenie z komputerem i danymi o eksperymencie.

Udaj się w lewo, załatw następnego wroga i kontynuuj korytarzem prowadzącym na niższy poziom. Podobnie, jak na poprzednich spotkasz tu kilku wrogów. Przejdź przez korytarz z lewej, po czym otwórz żelazne drzwi (obrazek powyżej).

Przejdziesz do obszernej lokacji z następnymi przeciwnikami. Możesz wycofać się do korytarza i ostrzelać ich, kiedy pojawią się w przejściu. Po oczyszczeniu lokacji zejdź po schodach na dół i udaj się do następnego pokoju. Uważaj, bo za ścianą z prawej czeka na ciebie trzech przeciwników (możesz do środka posłać na przykład granat, żeby ułatwić sobie robotę).

Załatwienie Dino i dotarcie do Valentine'a

Po oczyszczeniu pomieszczenia wejdź do środka i zeskocz na dół przez dziurę w ziemi. Zeskakuj tylko po jednym piętrze, ponieważ inaczej stracisz sporo życia. Po znalezieniu się na dole udaj się do korytarza i kontynuuj, aż do przejścia.

W nowej lokacji wyrusz prosto korytarzem, aż dotrzesz do sporych rozmiarów pokoju. Na górze przed sobą zobaczysz niejakiego Dino (obrazek powyżej), rozmawiającego przez szybę z Valentinem. Możesz spróbować się przed nim ukryć (po rozmowie wybiegnie) albo zaatakować z odległości lub zakraść się schodami z lewej i rzucić w niego np. granatem, co znacznie go osłabi.

Aby uwolnić Valentine'a musisz włamać się do komputera na prawo od drzwi albo skorzystać z hasła, jakie znajdziesz przy zwłokach Dino. W biurze nadzorcy na biurku znajdziesz figurkę Pip-Boya zwiększającą poziom retoryki. Weź ją i porozmawiaj z detektywem.

Opuszczenie krypty

Bez względu na sposób przeprowadzenia rozmowy z detektywem, po chwili wyruszycie w drogę prowadzącą do wyjścia z krypty. Niestety już po paru krokach traficie do lokacji ze sporą grupą gangsterów.

Kiedy je oczyścisz ruszaj dalej eliminując następnych przeciwników. W pewnej chwili trafisz na korytarz, gdzie z prawej znajdują się zamknięte drzwi (średni zamek), a za nimi sejf (bardzo trudny zamek). Ruszaj dalej, aż dotrzecie do wyjścia z krypty.

Po jej opuszczeniu trafisz na Darlę i Chudego Malone'a (obrazek powyżej). Sytuację możesz rozwiązać na trzy sposoby. Pierwszy to otwarta walka. W tym przypadku szybko znajdź sobie osłonę i eliminuj pojedynczo kolejnych wrogów, uważając na prowadzony przez nich ostrzał.

Jeśli posiadasz rozwiniętą charyzmę, to przekonaj Darlę, aby odeszła. Malone da ci wtedy chwilę czasu na ucieczkę. Jeśli szybko rzucisz się sprintem przed siebie i opuścisz stację, to unikniesz walki. Trzecia możliwość wymaga najbardziej rozwiniętej charyzmy i sprawia, że Darla atakuje Malone'a. Wariant ten również prowadzi do walki, ale przeciwnicy będą nieco osłabieni.

Uwaga - okazuje się, że istnieje jeszcze jedna możliwość uniknięcia walki. Jeśli przed misją odwiedzimy Mamę Murphy (towarzyszy Prestonowi w misji z Muzeum Wolności) i podarujemy jej narkotyki, to w wizji przewidzi starcie, a my zyskamy nową opcję dialogową, dzięki której unikniemy konfrontacji (dzięki, wojnar90).

Po załatwianiu sprawy wyjdź na powierzchnię i porozmawiaj z detektywem. Valentine powie ci, aby w sprawie dalszego śledztwa spotkać się w jego biurze w Diamond City. W tym momencie misja się zakończy, a w dzienniku pojawi się kolejne zadanie - W pogoni za tropem.

Następnie: Fallout 4 - W pogoni za tropem

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Zobacz także