Skip to main content

Fallout 4 Far Harbor - Czasami lepiej nie pamiętać, Dzieci Atomu, terminal Faraday'a

Odzyskaj pamięć DiMY.

Czasem lepiej nie pamiętać to kolejne zadanie po Twoje miejsce na Ziemi w Fallout 4 Far Harbor. Musisz odzyskać banki pamięci DiMY z lokacji Jądro, która stanowi siedzibę frakcji Dzieci Atomu. By móc bezpiecznie ją eksplorować, dołącz do nich wykonując zadanie Wizje we mgle.


Na tej stronie:


Terminal Faradaya - jak aktywować

Gdy dostaniesz się do Jądra i będziesz mógł swobodnie je eksplorować będąc członkiem kultu Dzieci Atomu, udaj się do Centrum dowodzenia i kolejno do terminala DiMY oznaczonego wskaźnikiem misji. Obszar pełen jest działek i robotów strażniczych - nie ma znaczenia, czy porozmawiasz wcześniej z Wielkim Spowiednikiem kultu lub czy ominiesz laserowe pułapki - walka cię nie ominie.

Na końcu drogi znajduje się terminal oraz wiele systemów bezpieczeństwa. Skorzystaj z komputera, by otworzyć drzwi bezpieczeństwa, następnie użyj głównej konsoli, by rozpocząć mini-grę. Najpierw jednak musisz włączyć zasilanie przełącznikiem za terminalem, na ścianie.


Wspomnienia DiMY - mini-gra

Podnoś tabulatorem jasne bloki do warsztatu. Możesz ich użyć do naprawy dziurawych przejść. Podnieś i obróć przekaźniki dekodera, by zielony promień celował w czerwone bariery i finalnie w żółty słup światła.

Obserwuj zielone robaczki, które będą podążać do żółtego światła. Jeśli się gdzieś zatrzymają, sprawdź czy nie ma dziur w podłodze. Pierwsza ich grupa wymaga, by podłoga była zabudowana na całej szerokości, gdy przejdą do ostatnich etapów możesz podebrać kilka wcześniejszych bloków - kolejna grupa poradzi sobie także z wąskim przejściem.

Na koniec umieść konstrukty obronne, by niszczyły wrogie roboty niszczące robaczki. Najlepiej ustaw je na blokach na ściankach, by zwiększyć ich zasięg widzenia. Wrogowie pojawiają się najliczniej w rogu przy żółtym słupie oraz w miejscu, skąd wychodzi zielony promień. Poczekaj, aż dekodowanie zakończy się (kolejne komunikaty będą wskazywać procentowe postępy).

Gdy proces zakończy się, stań w miejscu żółtego słupa, który teraz przybierze kolor niebieski. Na drugiej arenie podnieś bloki stojące na przeszkodzie zielonemu laserowi i postępuj analogicznie prowadząc go do punktu końcowego i umieszczając wieżyczki obronne na otwartych przestrzeniach. Przy końcu ścieżki ustaw przekaźnik dekodera na dwóch blokach.

By zakończyć odzyskiwanie danych, musisz ukończyć pięć podobnych zagadek. W dowolnym momencie możesz opuścić symulację wyskakując poza granicę mapy. Gdy powrócisz, wszystko będzie wyglądać tak, jak to zostawiłeś. Na ostatniej planszy musisz poprowadzić światło wokół całego obszaru. Oszczędzaj bloki stawiając je w przejściach i zabierając zostawiając przerwy co 4 bloki - taki jest twój zasięg skoku.


Kolejne cele misji

Otrzymasz teraz trzy kolejne cele do zrealizowania w różnych lokacjach na Wyspie:

  • Zdobądź kod wyłączający elektrownię wiatrową - niedaleko Rayburn Point, skąd dostaniesz się do kolejnego znacznika: Skrytka DiMY Odkopanie spod ziemi walizki rozpocznie kolejne zadanie główne - Oczyszczanie ziemi
  • Dowiedz się, gdzie jest klucz odpalający pociski nuklearne - kody nuklearne również są powiązane z zadaniem Oczyszczanie ziemi. Informacje o lokalizacji sejfu a przede wszystkim hasło do jego otwarcia odnajdziesz w Hotel Grand Harbor, w terminalu hotelowym. Lokacja jest pełna super-mutantów
  • Odkryj tajny obiekt szpitalny DiMY - zrealizuj ten cel misji odwiedzając fabrykę Vim! Pop. Dopiero po ukończeniu tego fragmentu zakończysz zadanie w dzienniku oraz uzyskasz dostęp do alternatywnego (dobrego) zakończenia, czyli misji Takie powinno być życie. Wystarczy wejść do fabryki, lecz wewnątrz przeczytasz także kilka ciekawych rzeczy o DiMIe korzystając z terminali

Wymienione zadania możesz wykonywać w dowolnej kolejności, możesz też kontynuować kolejne zadania doprowadzając do wojny lub pokoju na wyspie - zapoznaj się z ich opisami: Oczyszczanie ziemi, Takie powinno być życie.

Następnie: Fallout 4 Far Harbor - Takie powinno być życie, Avery, sąd

Spis treści: Fallout 4 - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Fallout 4 Far Harbor - Wizje we mgle, źródło, posążek, Richter

Zobacz także