Fallout 4 - Gdy wzywa wolność
Misja główna: docieramy do pierwszych ocalonych i tworzymy nową osadę.
Misja aktywuje się automatycznie po ukończeniu zadania „Powrót z przeszłości", a konkretnie po dotarciu w Concord w pobliże Muzeum, gdzie trwa wymiana ognia między obrońcami i bandytami.
Tych ostatnich zajdziesz od tyłu. Warto poszukać schronienia, a następnie zastrzelić ich od tyłu. Po zakończeniu strzelaniny przeszukaj ich ciała podnosząc przydatne rzeczy, po czym podnieś laserowy muszkiet (obrazek powyżej), który znajdziesz przed wejściem do Muzeum. Następnie wejdź do budynku
Muzeum Wolności i spotkanie z ocalonymi
Po znalezieniu się w środku usłyszysz strzelaninę. Skieruj się do pomieszczenia z prawej i ruszaj przed siebie omijają manekiny. Na końcu skręć w lewo i zastrzel bandytę przed schodami. Warto przeszukać skrzynkę z prawej, gdzie znajdziesz kilka przydatnych rzeczy.
Następnie możesz wejść po schodach na górę i zastrzelić bandytów lub zejść na dół i włamać się do komputera. Hakowanie polega na wybieraniu wyrazów wyświetlanych na ekranie. Po wybraniu jednego z nich z prawej strony pojawi się cyfra. „0" oznacza, że w danym wyrazie żadna litera nie jest na swoim miejscu. „1", „2" itd. oznaczają, że poszczególne litery w danym wyrazie są na swoim miejscu. Twoim celem jest odgadnięcie wyrazu - im więcej cyfr, tym wyraz stanowiący hasło jest bardziej zbliżony do wyrazu, który kliknąłeś. Jeśli pojawia się „0", to istnieje spore prawdopodobieństwo, że należy szukać zupełnie odmiennych wyrazów, do tego, który wybrałeś.
Za każdym razem hasło jest generowane losowo. Jeśli pomylisz się kilkukrotnie, to będziesz musiał chwilę odczekać i rozpocząć hakowanie od nowa, już z nowym hasłem. Jeśli włamiesz się do komputera, to otwórz bramę i wyjmij z mechanizmu rdzeń.
Po skierowaniu się na górę zastrzel pozostałych bandytów (obrazek powyżej). Możesz potem przeszukać piętro - z lewej strony natkniesz się na kilka drobiazgów, natomiast w pomieszczeniach z prawej trafisz na dwóch bandytów oraz schody prowadzące na górę. Skorzystaj z nich.
Na piętrze zachowaj czujność, ponieważ przez drzwi z prawej wyjdzie kilku bandytów, których zastrzel. Następnie udaj się w prawo, gdzie natkniesz się na kilku osadników, w tym Prestona Garveya, z którym rozpocznij rozmowę. Dowiesz się między innymi, że należy on do organizacji minutemanów.
Pancerz wspomagany i oczyszczenie miasta
Twoim kolejnym celem będzie założenie rdzenia fuzyjnego w pancerzu wspomaganym. Jeśli nie zdobyłeś rdzenia zaraz po wejściu do muzeum, to udaj się teraz do piwnicy (pod zawaloną podłogą) i włam się do komputera, co spowoduje otwarcie bramy, za którą znajdziesz poszukiwany obiekt.
Jeśli już posiadasz rdzeń, to przejdź przez pokój z ocalonymi ludźmi, rusz przed siebie, a potem przejdź przez drzwi przy znaku „Exit". W nowej lokacji podejdź do znajdującego się przed tobą pancerza (obrazek powyżej) i w jego korpusie zamontuj rdzeń. Następnie skorzystaj z pancerza, a kiedy wejdzie do niego bohater udaj się do pobliskiego działka.
Nie zeskakuj na dół, tylko z dachu obecnego budynku (lub tego z prawej), zacznij ostrzeliwać bandytów wybiegających na ulicę poniżej. Działko ma spory rozrzut, dlatego warto strzelać krótkimi, celnymi seriami, niż przytrzymywać długo spust. Nie dość, że będziesz tak tracił pociski, to jeszcze możesz przegrzać lufę. Celowanie ułatwia też nieco przejście w widok trzecioosobowy.
Oprócz zwykłych bandytów w pewnej chwili na ulicy pojawi się groźny potwór - Szpon Śmierci. Staraj się go ostrzeliwać z dachu (obrazek powyżej). Istnieje jednak szansa, że zaplącze się on gdzieś między zabudowaniami. W takim przypadku będziesz musiał zejść na dół i stawić mu czoła w bezpośredniej walce. Staraj się strzelać do niego ze sporej odległości i w miarę możliwości znajdź jakieś schronienie, ponieważ stwór może cię zabić kilkoma uderzeniami.
Po walce i oczyszczeniu miasta wróć do Muzeum, gdzie będzie na ciebie czekał Preston. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się o miejscu zwanym Sanktuarium. W dzienniku pojawi się przy tym nowa misja o nazwie „Klejnot wspólnoty".
Przejście do Sanktuarium
Po zakończeniu narady opuść budynek i wyrusz za Prestonem i resztą grupy. Przejdź przez miasto i kontynuuj marsz na północny zachód. Po drodze możesz natknąć się na zmutowane insekty, ale Preston powinien dać sobie z nimi radę nawet bez twojej pomocy.
W końcu dotrzecie do pomnika i drewnianego, zniszczonego mostu (obrazek powyżej). Przejdź przez niego, a po wejściu na zdewastowane osiedle, w którym kiedyś żyłeś, rozpocznij rozmowę z Prestonem. Ten wspomni ci o problemach lokalnych osadników (zadanie dodatkowe „Pierwszy krok") oraz powie, żebyś porozmawiał ze Sturgesem (zadanie dodatkowe „Sanktuarium"). W tym momencie bieżąca misja zakończy się, a ty otrzymasz sporą ilość punktów doświadczenia.
Następnie: Fallout 4 - Klejnot wspólnoty
Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety