Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Nauka rzemiosła
Misja dla Trasy, w której pomagamy Deaconowi w ataku na bazę.
Misja pojawi się w dzienniku po ukończeniu zadania „Droga ku wolności", w której trafisz do sztabu Trasy. Twoim pierwszym celem będzie porozmawianie z Deaconem przebywającym w sztabie dowódczym Trasy w kościele Old North.
Spotkanie z agentem
Porozmawiaj z Deaconem, który powie ci, abyście spotkali się przy starej autostradzie na północny zachód od twojej obecnej pozycji (na południe od Muzeum Wolności). Na miejscu porozmawiaj z przebranym Deaconem i wyrusz za nim.
Dowiesz się, że Trasa stosuje specjalne znaki, dzięki którym agenci mogą się spotykać. Wyrusz za swoim kompanem na poszukiwanie takich znaków, dzięki którym macie dotrzeć do informatora. Już po chwili wejdziecie na zniszczoną autostradę, gdzie na murku zlokalizujecie pierwszy znak (obrazek powyżej).
Idąc dalej natkniecie się na kilka ghuli. Rozpraw się z nimi i kontynuuj marsz odszukując kolejne znaki. W końcu dotrzecie do poszukiwanego agenta Ricky'ego, z którym rozpocznij rozmowę. Możesz powiedzieć mu hasło, które podał ci Deacon lub powiedzieć inną kwestię, nie ma to większego znaczenia. Po wysłuchaniu informacji na temat umocnień bazy ponownie porozmawiaj z Deaconem.
W trakcie dialogu zdecyduj czy chcesz wejść do bazy silnie bronionym frontem czy też wolisz iść przez tunel, po cichu (finalnie okaże się, że to dużo lepszy wariant). Po ustaleniu planu ataku możesz wrócić do Ricky'ego i jeśli masz odpowiednio rozwiniętą charyzmę otrzymać małe zapasy (mało rozwinięta charyzma), wsparcie snajperskie (średnia charyzma) lub odciągnięcie uwagi od wrogów (mocno rozwinięta charyzma).
Kiedy będziesz gotowy zejdź na dół i skieruj się w kierunku zarośniętego tunelu (obrazek powyżej), do którego wejdź.
Prototyp Carringtona
Po znalezieniu się w kanałach porozmawiaj z Deaconem, który powie ci między innymi o prototypie doktora Carringtona. Aby przejść dalej musicie otworzyć drzwi przy pomocy komputera z lewej. Możesz poczekać, aż zrobi to Deacon albo spróbować samemu (bardzo trudne zabezpieczenie).
Rusz przed siebie i rozpraw się z kilkoma napotkanymi syntkami. Kontynuuj, aż dotrzesz do lokacji z pomostem, na końcu którego jest komputer. Możesz przy jego pomocy wyłączyć reflektory oraz włączyć lub wyłączyć wieżyczki (pierwsza opcja sprawi, że zaczną ostrzeliwać syntki). Wyrusz korytarzem dalej, do kolejnego terminala, którym możesz aktywować następne wieżyczki ostrzeliwujące przeciwników.
Przejdź przez rurę i włam się do komputera z prawej (obrazek powyżej), dzięki czemu otworzysz przejście. Rozpraw się z kolejnymi syntkami, po czy przejdź do pomieszczenia na piętrze z lewej i otwórz podwójne drzwi.
Natkniesz się za nimi na kilka laserowych pułapek. Możesz je przeskoczyć lub spróbować dezaktywować komputerem z prawej (trudne hasło). Na skrzyżowaniu skieruj się w lewo, przejdź przez drzwi, a potem przez kolejne znajdujące się także z lewej. Uważaj, bo za nimi natkniesz się na grupę syntków, w tym dowódcę.
Następnie podejdź do żelaznych drzwi oraz terminala z prawej (obrazek powyżej). Okaże się, że komputer jest nieaktywny. Wróć wtedy na korytarz i wyrusz w lewo, uważając na miny znajdujące się na podłodze. Wejdź po schodach na górę, po czym wejdź do pomieszczenia przed tobą i skorzystaj z komputera.
W ten sposób uruchomisz windę. Wróć do lokacji z zamkniętymi drzwiami, które w międzyczasie zostaną otwarte (czasami trzeba poczekać na Deacona). Wejdź do środka i podnieś z półki prototyp Carringtona (obrazek powyżej). Po jego podniesieniu wróć do pokoju, gdzie uruchomiłeś windę i skorzystaj z niej. Po dojechaniu na górę przestaw regał i wyjdź przez drewniane drzwi na teren Wspólnoty.
Po załatwieniu sprawy wróć do kościoła Old North, gdzie spotkaj się z Deaconem oraz Desdemoną. W trakcie wymiany zdań wybierz swój kryptonim, po czym misja zakończy się, a ty będziesz mógł dołączyć do drużyny Deacona.
Następnie: Fallout 4 - Skryci, tajni i podziemni
Następnie: Fallout 4 - Spalona przykrywka
Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety