Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Podkop stulecia
Misja, w której włamujemy się do pewnego skarbca.
Zadanie pojawi się w dzienniku w zakładce „Różne", kiedy odwiedziesz Old State House w Dobrym Sąsiedztwie. Jest to miejsce, w którym przebywa burmistrz Hancock. Kiedy nieco pokręcisz się po budynku, to jeden ze strażników powie ci, że Bobby szuka ludzi do pracy.
Zadanie możesz rozpocząć po rozmowie z Bobby - ghulem, którego spotkasz za stalowymi drzwiami w uliczce, gdzie mogłeś wcześniej rozprawić się z AJ i jego ochroniarzami w ramach misji Srebrny Fantom. Na początek możesz wytargować przy pomocy charyzmy lepszą cenę (ze 100 do 200 kapsli).
Uwolnienie Mela
Po wyrażeniu zgody na wzięciu udziału w przedsięwzięciu Bobby wpuści cię do środka. Porozmawiaj z nią, a jeśli chcesz pomóc, to przejdź przez drzwi z lewej i skieruj się w kierunku podkopu. Na miejscu natkniesz się na dwóch pracowników. Możesz posłuchać ich rozmowy i ruszyć dalej. Po kilku krokach na dole pojawią się trzy błotniaki.
Zacznij je ostrzeliwać z bezpiecznego miejsca, a po ich wyeliminowaniu porozmawiaj z Bobby. Powie ci, abyś odwiedził ją w Diamond City, gdzie się teraz udaj. Znajdziesz ją przy kontuarze na bazarze. Porozmawiaj z nią, a dowiesz się o tym, że chce okraść skarbiec burmistrza oraz o Melu, którego musisz uwolnić z więzienia - jest on niezbędny do wykonania akcji. Udaj się do lokalnego biura ochrony i zacznij rozmowę z Melem siedzącym w celi (obrazek powyżej).
Po rozmowie z nim możesz spróbować dogadać się ze strażnikiem, aby go wypuścił. Stanie się tak, jeśli przekupisz go 300 kapslami lub przekonasz (charyzma). Ryzykowna opcja zastraszenia raczej się nie powiedzie. Bardziej radykalne rozwiązania to zabicie strażników i otworzenie celi (średni zamek) albo uruchomienie robota policyjnego przy pomocy terminalu (trudny).
Przejście do skarbca
Bez względu na sposób uwolnienia Mela porozmawiaj z nim na zewnątrz, a po jego zwerbowaniu wróć do podkopu w domu Bobby. Po chwili robot Mela zniszczy ścianę przez którą przejdź. W kolejnych lokacjach eliminuj pojawiające się błotniaki. Aby przebić się dalej musisz zniszczyć kruchą ścianę - wystarczy do niej podejść i powiedzieć Melowi, żeby zniszczył ją robotem.
Jedna z takich ścian jest z lewej. Prowadzi do lokacji z pancerzem wspomaganym oraz królem błotniaków - niebezpiecznym rywalem, którego możesz jednak zabić dzięki pancerzowi. Ściana przez którą musisz się przebić jest jednak z prawej strony pomieszczenia. Tunel zaprowadzi cię do pokoju z błotniakami, w tym jednym niebezpiecznym brzytwołapym (obrazek powyżej).
Po zabiciu potworów zniszcz kruchą ścianę z prawej, dzięki czemu dotrzesz do stacji metra. Jest opanowana przez dużą grupę ghuli, z którymi się rozpraw. Następnie wejdź do tunelu i zniszcz ścianę na jego końcu. Przejdziesz do napromieniowanej części metra, gdzie załatw dużą grupę ghuli. Warto skorzystać z środka Rad-X, który zapewni ci odporność na radioaktywność. Aby przejść dalej zniszczcie ścianę z prawej.
W końcu dotrzesz do zabudowań, w których załatw kolejne ghule. Zejdź na dół i zniszcz następną ścianę. Dotrzesz do małego skrzyżowania. Z prawej strony jest lokacja z dwoma błotniakami wojownikami oraz tunelami. Znajdziesz tam również trudne do otworzenia drzwi, za którymi jest rdzeń fuzyjny.
Twój cel znajduje się natomiast w przejściu z lewej. Użyj terminala z lewej, aby otworzyć drzwi bezpieczeństwa i przygotuj się, ponieważ zostaniesz zaatakowany przez grupę ghuli, w tym jednego wyjątkowo toksycznego (obrazek powyżej). W walce z nim warto wspomóc się najmocniejszymi broniami.
Po zabiciu go skieruj się do lokacji, z której wyszedł. Na dole z lewej jest terminal (średni), którym możesz odblokować wejście do magazynku (naboje i pistolet laserowy). Na górze lokacji jest natomiast następna ściana do zniszczenia, a po niej ostatnia przed skarbcem. Gdybyś nie mógł jej zniszczyć w normalny sposób, to zagadaj z Melem i powiedz mu, że jesteś gotowy.
W kolejnej lokacji rozpocznij dyskusję z drużyną. Następnie opuść piwnicę, poczekaj na eksplozję i wejdź na górę po zawalonym suficie, po czym przejdź przez niebieskie drzwi.
Finałowy wybór
Jak nietrudno się domyślić szybko się okaże, że nie wszystko jest takie, jak mówiła Bobby. Owszem włamiecie się do skarbca, ale nie burmistrza Diamond City, tylko Dobrego Sąsiedztwa - Hancocka, którego miałeś możliwość poznać wcześniej.
O wszystkim opowie ci Fahrenheit (obrazek powyżej), przywódczyni oddziału, który czeka na was z zasadzką. Możesz teraz postąpić na trzy sposoby.
Wariant I - walka z Fahrenheit - możesz dokończyć zlecenie dla Bobby, jednak przygotuj się na ciężki pojedynek z ludźmi Hancocka. W pierwszej kolejności rozpraw się z ochroniarzami (jeden posiada miotacz ognia), a potem z samą Fahrenheit uzbrojoną w miniguna z podpalającymi pociskami. Najlepiej walczyć z nią przebiegając przez otwarty na dwie strony wagon - rzucaj w nią granatami lub ostrzeliwuj i szybko chowaj się w wagonie, po czym atakuj z drugiej stronie.
Po bitwie przeszukaj jej ciało i podnieś klucz do skarbca (warto też podnieść miniguna o nazwie spopielacz), którym otwórz niebieskie drzwi wagonu. W środku nie znajdziesz pieniędzy, ale dokumenty Hancocka, które zabierze Bobby. Przed odejściem podziękuje i zapłaci ci za pomoc. Oczywiście jednocześnie podpadniesz burmistrzowi Dobrego Sąsiedztwa.
Wariant II - zdradzenie Bobby - w tym przypadku będziesz musiał samemu rozprawić się z niedawną zleceniodawczynią. Wbrew pozorom jest to dość silny przeciwnik, dlatego warto korzystać z okolicznych osłon i ostrzeliwać ją z ukrycia (obrazek powyżej). Po walce udaj się do Fahrenheit czekającej na górze i odbierz od niej nagrodę za swoją decyzję - potężnego miniguna o nazwie spopielacz, który strzela podpalającymi pociskami.
W tym przypadku Hancockowi spodoba się twoje postępowanie i poprosi cię do siebie na rozmowę.
Wariant III - przekonanie Bobby, aby odeszła - możesz z niego skorzystać tylko wtedy, gdy posiadasz odpowiednio rozwiniętą charyzmę. Dzięki temu odprawisz ghula bez walki. Podobnie, jak w wariancie II otrzymasz za to w nagrodę od Fahrenheit miniguna o nazwie spopielacz, a następnie Hancock będzie chciał się z tobą spotkać.
W tym momencie misja zostanie zakończona. Jeśli chcesz szybko opuścić skarbiec, to skorzystaj z niebieskich drzwi w narożniku lokacji. Jeśli wybrałeś wariant II lub III, to po rozmowie z Hancockiem będziesz mógł dołączyć go do zespołu, jako towarzysza.
Następnie: Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Galeria Pickamana
Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety