Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Powinność czy hańba
Misja dla Bractwa Stali, w której rozwiązujemy zagadkę ginących zapasów.
Misję możesz rozpocząć u Kellsa na pokładzie Prydwenu, po tym, jak zostaniesz przyjęty do Bractwa Stali (ukończenie zadań „Zaginiony patrol" oraz „Bez litości"). W trakcie rozmowy dowiesz się od Kellsa, że ktoś podbiera zapasy w jednym z magazynów. Twoim celem będzie przeprowadzenie śledztwa i wytropienie winnego.
Kells powie ci o sierżancie Gavilu (obrazek powyżej), z którym porozmawiaj. Znajdziesz go w porcie lotniczym pod Prydwenem. Gavil powie ci, że zna wszystkich ludzi ze swojego oddziału i nie ma żadnych podejrzanych. Zastanawia go jednak, że zaginęły jedynie skrzynie z pożywieniem, a nie z bronią czy technologią.
Dochodzenie
Po zakończeniu rozmowy zlokalizuj Lucię, z którą też zamień parę słów na temat śledztwa. W trakcie rozmowy zostanie poruszona sprawa Clarke'a również pracującego w magazynie. Jeśli posiadasz rozwiniętą charyzmę, to dowiesz się o pewnych podejrzeniach Luci. Kiedy skończysz zlokalizuj Clarke'a.
Jeśli dotarłeś do podejrzeń Luci, to automatycznie rozpocznie się kolejna część zadania polegająca na śledzeniu Clarke'a. W przeciwnym razie będziesz musiał jeszcze dotrzeć do pewnych dowodów. Znajdziesz je w kajutach Luci i Clarke'a na Prydwenie. Aby się do nich dostać musisz skorzystać z umiejętności włamywania się do zamków (łatwy i trudny) albo wykraść klucze do kwater obydwu podejrzanym. Następnie zapoznaj się z materiałami Luci.
Bez względu na sposób zdobycia dowodów (włamanie do kwater czy rozmowa z dziewczyną) finalnie będziesz musiał śledzić Clarke'a. Trzymaj się w odległości większej niż 12 metrów i poczekaj, aż śledzony dojdzie do betonowego budynku (obrazek powyżej).
Rozwiązanie zagadki
Wyrusz za nim, a kiedy będziesz w środku udaj się w prawo i wejdź do lokacji z ghulami. Jest tu ich całkiem sporo, więc możesz z daleka je eliminować. Po oczyszczeniu terenu wejdź na górę i kawałku zniszczonego sufitu z prawej. Po wejściu na górę kontynuuj marsz przez parking.
Przejdź przez przejście prowadzące do metra i przebij się przez nie, po czym udaj się do miejsca odbioru bagażu (wejście na lewo od metra). Zejdź na dół po zniszczonych schodach i podejdź do nowicjusza Clarke'a (obrazek powyżej).
Możesz od razu zaatakować i zabić żołnierza albo rozpocząć z nim rozmowę. Dowiesz się, że Clarke miał kiedyś kolegę, który zamienił się w ghula i ten je dokarmia. W pewnym momencie zostaniesz zapytany, co zamierzasz uczynić z ghulami. Możesz powiedzieć, że je zabijesz, czym sprowokujesz Clarke'a do ataku (chyba, że skorzystasz z charyzmatycznej wypowiedzi).
Jeśli nie chcesz zabijać żołnierza, to poradź mu, co ma zrobić. Możesz powiedzieć, żeby przyznał się Bractwu do tego, co robił, powiedzieć, żeby uciekał albo zobowiązać go do zachowania tajemnicy.
Zakończenie sprawy
Wróć do Kellsa i zdaj mu raport. W zależności od podjętych decyzji możesz:
- Skłamać mu (o ile Clarke żyje i ma zachować wszystko w tajemnicy), co sprawi, że nowicjusz nadal będzie pracował na lotnisku.
- Okłamać go, mówiąc, że za wszystko odpowiedzialne są ghule (wymagana wysoka charyzma).
- Powiedzieć prawdę o poczynaniach żołnierza. Jeśli żyje, to trafi do więzienia, z którego będziesz mógł go odbić w trakcie jednego z zadań dla Trasy (o ile przejdziesz na ich stronę).
W nagrodę otrzymasz punkty doświadczenia i kapsle. Jednak jeśli przekonałeś nowicjusza, aby sam przyznał się do winy, to Kells wynagrodzi cię również częścią pancerza wspomaganego.
Następnie: Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Niedokończona sprawa
Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety