Skip to main content

Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Ślepa zdrada

Misja dla Bractwa Stali, w której musimy odszukać paladyna Danse'a.

Misja pojawi się w dzienniku automatycznie po ukończeniu zadania „Powrót do służby", w którym uruchamiałeś wielkiego robota bojowego, nazywanego Liberty Prime. Skieruj się na Prydwen, gdzie porozmawiaj z czekającym starszym Maxsonem.

Wytropienie Danse'a

W jej trakcie Maxson powie ci, że na podstawie zebranych danych wszystko wskazuje na to, że paladyn Danse'a jest syntkiem Instytutu. Będzie cię również podejrzewał o posiadanie wiedzy na ten temat i zapyta czemu nic mu o tym nie wspomniałeś. Następnie Maxson zleci ci zabicie Danse'a.

Udaj się do Quinlana (obrazek powyżej), który odkrył, że Danse może być syntkiem. Do rozmowy wkrótce dołączy skryba Haylen, za którą wyrusz po wymianie zdań. Przeprowadź z nią kolejną rozmowę, w trakcie której poprosi cię, abyś przed ewentualnym wykonaniem rozkazu dokładnie wysłuchał Danse'a. Następnie otrzymasz namiary na posterunek nasłuchowy Bravo znajdujący się na północ od twojej pozycji.

Skieruj się do zaznaczonego punktu, którym okaże się betonowy bunkier. Uważaj, bo na jego dachu jest wieżyczka obronna, którą możesz zestrzelić. Wejdź do środka, przy pomocy terminalu przywróć zasilanie w windzie, a potem z niej skorzystaj. Po zjeździe na dół rozpraw się z dwoma proektonami i wieżyczką, po czym skieruj się do pokoju z Dansem, obchodząc go z prawej strony.

Po wejściu do pomieszczenia rozpocznij rozmowę z Dansem (obrazek powyżej), który powie ci, że nie miał pojęcia o tym, że jest syntkiem. Od ciebie zależy, jak potoczy się dalszy przebieg sprawy.

Wariant 1

Możesz od razu zastrzelić Danse'a w ogóle z nim nie rozmawiając lub uczynić to po zakończeniu dialogu. Paladyn nie będzie się bronił, ponieważ uzna, że musi zostać wyeliminowany. Po pozbawieniu go życia przeszukaj ciało i podnieś nieśmiertelnik, z którym wróć do Maxsona.

Wariant 2

W trakcie rozmowy z Dansem powiedz mu, że jest człowiekiem, a nie maszyną i musi znaleźć się inne wyjście z tej sytuacji. Możesz mu powiedzieć, że nie jesteś w stanie go zabić. Jeśli posiadasz rozwiniętą charyzmę to wybierz jedną z trzech dostępnych odpowiedzi, które się pojawią. W ten sposób wpadniecie na plan - Danse przekaże ci swoje nieśmiertelniki i powie, abyś przekazał Maxsonowi, że wykonałeś zadanie. Paladyn postanowi natomiast pozostać w ukryciu.

Jeśli skorzystałeś z drugiego wariantu to wyrusz za Dansem. Na zewnątrz natkniecie się na Maxsona. Wymiana zdań skończy się tym, że dowódca każe ci zabić paladyna - możesz to uczynić albo powiedzieć, żeby sam to uczynił. Druga możliwość to przekonanie Maxsona, że się myli (wymagana charyzma). W ten sposób uratujesz Danse'a i będziesz mógł w przyszłości dołączyć go do drużyny.

Bez względu na wybrany wariant rozwiązania misji wróć do Maxsona, aby zakończyć misję i otrzymać nominację na paladyna.

Następnie: Fallout 4 - Zmysł taktyczny

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Zobacz także