Skip to main content

Fallout 76 - wprowadzenie modów w 2019 roku pod znakiem zapytania

Skomplikowana kwestia serwerów.

Fallout 76 miał otrzymać wsparcie dla modów - deweloperzy składali takie obietnicę jeszcze przed premierą gry. Okazuje się jednak, że na modyfikacje trzeba będzie najpewniej poczekać dłużej niż pierwotnie zakładano.

W okresie premiery gry, twórcy zaznaczali, że tradycyjne narzędzia do tworzenia modów oraz ich udostępnianie będzie możliwe jesienią 2019 roku. Teraz projektanci nie podają już nawet przybliżonego okresu czasowego.

- To wymaga od nas zmian skryptów silnika i wszystkich systemów, ponieważ teraz dane przechodzą od klienta gry do serwera, zostają zweryfikowane, a potem wracają do klienta. Tak działa większość naszych systemów - zaznaczył dyrektor produkcji, Chris Mayer.

Poszukiwanie prawdziwych modów

Oznacza to, że aby modyfikacje mogły zostać wprowadzone do gry, Bethesda musi najpierw dać użytkownikom możliwość tworzenia własnych serwerów i zarządzania nimi.

- Wiemy jak ważną częścią wszystkich gier Bethesdy są mody - podkreślił Mayer. - To coś, co ludzie po prostu kochają od czasów Morrowinda.

- Wprowadzenie ich to wciąż część naszego planu. Myślę, że kiedy zaczniemy przyglądać się kwestii prywatnych serwerów, powoli umożliwimy graczom wprowadzanie pewnych zmian.

Zobacz na YouTube

Wypowiedzi dewelopera zdają się o tyle ciekawe, że działanie klienta gry Fallout 76 i jego „kontaktu” z serwerami pozostaje niezmienione od premiery - choć mimo to, twórcy zapewniali wtedy, że wsparcie dla modów pojawi się w ciągu roku od debiutu gry.

Obecnie użytkownicy na PC mogą tylko skorzystać z kosmetycznych modyfikacji, które wpływają na przykład na wygląd interfejsu czy podmieniają tekstury niektórych obiektów.

Źródło: VG24/7

Zobacz także