Fallout Shelter zarabia w App Store więcej niż Candy Crush Saga
Sukces gry mobilnej.
Darmowa produkcja mobilna Fallout Shelter, w której gracze zarządzają własnym postapokaliptycznym schronem, okazała się być ogromnym sukcesem finansowym dla Bethesda Game Studios.
Serwis App Annie wskazuje, że aplikacja jest na trzecim miejscu wśród najlepiej zarabiających pozycji w Stanach Zjednoczonych i w UK, bijąc między innymi Candy Crush Saga od King.com.
Obecnie Fallout Shelter to także najpopularniejszy program pod względem liczby ściągnięć w USA, wyprzedzający nawet dedykowane usługi Facebooka, YouTube czy Instagram.
Tylko Bethesda wie, ile gra dokładnie zarabia, ale małą wskazówkę oferuje Candy Crush Saga, które w pierwszym kwartale tego roku generowało 2 mln dolarów dziennie - ale na większej liczbie platform. Tymczasem postapokaliptyczna produkcja dostępna jest tylko na systemie iOS. Wersja na Androida powinna ukazać się za kilka miesięcy.
Źródłem zysków w tej „darmowej produkcji” są oczywiście transakcje cyfrowe, umożliwiające zakup specjalnych pudełek śniadaniowych, zawierających wirtualne karty. Te z kolei przydają się do rozwijania naszego schronu i utrzymania mieszkańców przy życiu.
Warto zauważyć, że pudełka śniadaniowe nie są kluczem do zwycięstwa i można zdobyć je także poprzez wykonywanie zadań, takich jak zebranie określonych zasobów wody, jedzenia czy energii.
Sukces Fallout Shelter to potwierdzenie ogromnej popularności, jaką cieszy się marka Fallout, wzmocniona teraz zapowiedzią kolejnej odsłony serii.
Bethesda na pewno będzie zadowolona - jeśli nie zaskoczona - takim obrotem spraw. Udanej aplikacji na pewno będą przyglądać się także inni wydawcy, często szukający nowych pomysłów na podbój na App Store.
Masz chwilkę? Zobacz także: