Fan Half-Life stworzył własną grę w uniwersum. Valve pozwoliło opublikować ją na Steamie
Codename: Loop pojawi się jeszcze w tym roku.
Twórca o pseudonimie PinkyDev poinformował, że dostał od Valve pozwolenie, aby opublikować swoją fanowską produkcję z uniwersum Half-Life na Steamie.
Jak możemy przeczytać na stronie projektu, Codename: Loop powstało na silniku Unity, bazując jednak na modelach i teksturach z oryginalnego Half-Life’a. Zamierzeniem twórcy było uczynić z klasycznej przygody Gordona Freemana szybką strzelankę z kamerą „z lotu ptaka” (czyli tzw. twin-stick shooter, w stylu The Binding of Isaac oraz Enter the Gungeon).
Tytuł początkowo powstawał pod nazwą Half-Life: Loop, ale jednym z warunków publikacji gry na Steamie była zmiana nazwy, aby gra nie została pomylona z oficjalnymi produkcjami z serii. Autor podaje, że planuje opublikować grę do końca roku. Tytuł na premierę zostanie wzbogacony o kilka dodatkowych trybów kamery dla miłośników gier TPP i FPS, a wbudowany edytor map będzie w pełni obsługiwał zasoby oryginalnego silnika Valve GoldSrc.
Warto zauważyć, że nie jest to pierwsza sytuacja, gdy Valve wspiera fanów Half-Life, będących jednocześnie deweloperami. Na Steamie znajdziemy też między innymi Codename: Gordon, czyli prostą dwuwymiarową platformówkę ze słynnym fizykiem oraz Black Mesa - pełny remake pierwszej odsłony serii, rozwijany początkowo jako mod.