Fan Minecrafta odtworzył Ziemię w grze - w rzeczywistej skali
W planach zbudowanie wszystkich dużych miast.
Użytkownik PippenFTS przeniósł planetę Ziemię do Minecrafta w skali 1:1. Aktualnie cyfrowy świat ma tylko poprawnie odtworzony teren i typy biomów, ale z pomocą społeczności autor chce zadbać o większą szczegółowość - między innymi ręcznie odwzorować wszystkie budynki czy drogi.
W pracach nad projektem Pippen skorzystał z dwóch modów - Cubic Chunks i Terra 1-to-1. Pierwsze narzędzie znosi limit kostek, które można ustawić w Minecrafcie pionowo (wartość ustalona jest na 256 sztuk).
Drugi mod czerpie natomiast informacje z Map Google oraz innych baz geograficznych, by następnie przenieść je do gry. Skanuje więc dane o wysokości terenu, zalesieniu, lokalizacji głównych dróg, a nawet klimacie czy glebie, a następnie konwertuje je na kostki.
Materiał wideo prezentuje chociażby Mount Everest, Wielki Kanion, górę Half Dome w Kalifornii, Japonię, Islandię czy Antarktykę (pokaz zaczyna się w 3:18). Autor podpowiada też, jak zainstalować wirtualną Ziemię oraz przenieść się do wybranego miejsca na globie.
Wygenerowanej przez mod wersji planety daleko do ideału - niektóre fragmenty świata są odtworzone błędnie. W większości przypadków brak tutaj również śladów ludzkiej działalności - budynków, mostów czy innych konstrukcji.
Pippen zarzeka się, że sam odbuduje swoje rodzinne Seattle, ale potrzebuje pomocy miłośników Minecrafta do odwzorowania pozostałych miast. W planach jest połączenie gotowych projektów i stworzenie najwierniejszej kopii Ziemi, jaka jest możliwa do osiągnięcia w grze - nawet jeśli zajmie to długie lata.