Skip to main content

Fan Minecrafta odtworzył Ziemię w grze - w rzeczywistej skali

W planach zbudowanie wszystkich dużych miast.

Użytkownik PippenFTS przeniósł planetę Ziemię do Minecrafta w skali 1:1. Aktualnie cyfrowy świat ma tylko poprawnie odtworzony teren i typy biomów, ale z pomocą społeczności autor chce zadbać o większą szczegółowość - między innymi ręcznie odwzorować wszystkie budynki czy drogi.

W pracach nad projektem Pippen skorzystał z dwóch modów - Cubic Chunks i Terra 1-to-1. Pierwsze narzędzie znosi limit kostek, które można ustawić w Minecrafcie pionowo (wartość ustalona jest na 256 sztuk).

Zobacz na YouTube

Drugi mod czerpie natomiast informacje z Map Google oraz innych baz geograficznych, by następnie przenieść je do gry. Skanuje więc dane o wysokości terenu, zalesieniu, lokalizacji głównych dróg, a nawet klimacie czy glebie, a następnie konwertuje je na kostki.

Materiał wideo prezentuje chociażby Mount Everest, Wielki Kanion, górę Half Dome w Kalifornii, Japonię, Islandię czy Antarktykę (pokaz zaczyna się w 3:18). Autor podpowiada też, jak zainstalować wirtualną Ziemię oraz przenieść się do wybranego miejsca na globie.

Mount Everest wymaga ręcznych poprawek. Cała góra pokryta jest jednolitą warstwą śniegu

Wygenerowanej przez mod wersji planety daleko do ideału - niektóre fragmenty świata są odtworzone błędnie. W większości przypadków brak tutaj również śladów ludzkiej działalności - budynków, mostów czy innych konstrukcji.

Pippen zarzeka się, że sam odbuduje swoje rodzinne Seattle, ale potrzebuje pomocy miłośników Minecrafta do odwzorowania pozostałych miast. W planach jest połączenie gotowych projektów i stworzenie najwierniejszej kopii Ziemi, jaka jest możliwa do osiągnięcia w grze - nawet jeśli zajmie to długie lata.

Zobacz także