Fani Diablo 4 już znaleźli sztuczkę, która psuje balans gry
Jakim cudem Blizzard tego nie zauważył?
Już w becie Diablo 4 odnaleziono sztuczkę, która w prosty sposób pozwala zwiększyć szybkość ataku niektórych zdolności o 30%. Jeśli exploit nie zostanie naprawiony, stanie się poważnym zagrożeniem dla balansu gry, szczególności w trybie PvP.
Trik najbardziej przydaje się Łotrom i Łotrzycom, ale działa też na każdej innej klasie. Chodzi o to, że umyślnie „zatrzymując” animacje postaci, znacznie skraca się czas pomiędzy kolejnymi atakami, co w efekcie generuje wyższy DPS, czyli współczynnik obrażeń na sekundę.
W akcji możecie zobaczyć to na poniższym wideo, które ma już co prawda 2 dni, ale zdobywa coraz większy rozgłos. Na film natrafił między innymi nasz czytelnik, Jirźi.
Tzw. „cancelowanie” animacji brzmi jak coś skomplikowanego, ale w Diablo 4 ogranicza się do... trzymania przycisku kierunku w trakcie używania wybranych zdolności, np. Puncture, z którego korzysta Łotr. Teraz wystarczy już tylko jak najszybciej klikać myszą, a im sprawniej się to robi, tym większy DPS. W komentarzach gracze raportują, że sztuczka działa też na kontrolerze.
Być może właśnie zatrzymywanie animacji jest kluczem do całkiem imponujących wyczynów, których dokonali już niektórzy gracze. Mowa chociażby o pokonaniu niezwykle potężnego bossa świata, Aszawy, w pojedynkę.
Z jakiegoś powodu RaizQT - autor powyższego materiału - przewiduje, że Blizzard nie naprawi exploitu do premiery Diablo 4. - Nic z tym nie zrobią. W tej grze nie zmieni się nic w kontekście mechaniki. Po prostu w to nie wierzę - tłumaczy.
Jeżeli faktycznie tak się stanie, to „cancelowanie” animacji może znaleźć się w tzw. mecie, czyli zbiorze optymalnych taktyk służących maksymalizacji skuteczności. W takim przypadku późniejsze naprawienie błędu mogłoby spowodować bunt społeczności graczy, którzy będą korzystać z triku na porządku dziennym.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.