Fani naprawiają GTA Trilogy
Pomimo ryzyka usunięcia projektów.
Twórcy modyfikacji rozpoczęli prace nad Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition - pomimo obaw, że Rockstar może kontynuować proces usuwania fanowskich projektów.
Zaraz przed premierą zestawu wydawca pozbył się z sieci wielu modów przeznaczonych dla trzech odświeżanych odsłon serii, najczęściej za pomocą wniosków mówiących o naruszeniu praw autorskich. Teraz może być podobnie, choć na razie firma wydaje się wstrzymywać.
Część twórców wydaje się nie obawiać, lub - jak wyjaśniają niektórzy - ich społeczności są dla nich ważniejsze niż perspektywa utraty postępów w pracach nad projektem.
Forum w serwisie Reddit o nazwie GTATrilogyMods ma już ponad 1 tys. użytkowników. Tutaj pomysły są najczęściej omawiane, jak koncept uruchomienia remasterów w perspektywie pierwszej osoby.
Serwis Moddb.com oferuje już kilka pierwszych projektów. Jeden zmienia oprawę graficzną na jeszcze bardziej kreskówkową, w stylu produkcji Telltale. Drugi zabiera się już za łatanie, przywracając oryginalne dźwięki menu do GTA 3 - z jakiegoś powodu zastąpione tymi z San Andreas.
Przywrócono także usunięte piosenki, co wydaje się być szczególnie kontrowersyjne:
Jest też poprawka zmieniająca szeroko krytykowany efekt deszczu w Trylogii:
„Cała moja społeczność jest bardzo podekscytowana nowymi modami, a bardzo satysfakcjonujące jest tworzenie czegoś od podstaw i pokazanie twórcom, że fani mogą zrobić coś lepiej, że mogą pokazać, czego chcą od gry” - komentuje „Junior_Djjr”, jeden z popularnych twórców modyfikacji.
Ten udanie przeniósł z Definitive Edition jedną z niespodziewanych nowości - tryb deweloperski - do oryginalnego San Andreas, co otwiera ciekawe możliwości:
„Z tego powodu chcę pomóc w tworzeniu modów, ale nie zamierzam się skupiać [na remasterach]. Jeśli zacznę duży projekt, to będzie on przeznaczony dla klasycznych wersji, z wielu powodów” - dodał.