Skip to main content

Fani Tomb Raidera proszą o remaster najgorszej części serii

Uważają, że zasługuje na drugą szansę.

Wypuszczony w tym miesiącu zremasterowany pakiet pierwszych trzech części Tomb Raidera okazał się dużym sukcesem wśród fanów przygód słynnej pani archeolog. Internauci proszą wydawcę o odświeżenie także kolejnych odsłon cyklu, w tym tej najgorzej ocenianej - The Angel of Darkness.

Chociaż w okolicach premiery tytuł zyskał mieszane bądź negatywne oceny ze względu na kiepskie sterowanie, słaby system walki i utrudniającą rozgrywkę pracę kamery, to z czasem zebrał grono wiernych fanów. Ci chcieliby nie tylko ponownie zagrać w tytuł na współczesnym sprzęcie, ale być może zobaczyć pełny remake, który lepiej pokazałby ambitną wizję twórców ze studia Core Design.

Niewykorzystany potencjał remastera lub remake’u Angel of Darkness jest prawie nie do wyobrażenia. Ta gra ma prawdopodobnie najlepszą fabułę ze wszystkich gier z cyklu. Wierny remake lub remaster byłby niesamowity. Bardzo chciałbym, żeby pewnego dnia planowana pierwotnie trylogia ujrzała światło dzienne” - napisał w mediach społecznościowych niejaki Connor, gromadząc w komentarzach do posta innych fanów niesławnej odsłony.

Angel of Darkness zasługuje na remake i remaster. Wystarczy, żeby tylko przywrócili do gry brakujące elementy, uczynili rozgrywkę bardziej płynną i byłoby idealnie” - odpowiada z kolei internauta Aaron. „Sprzedałbym nerkę, żeby zobaczyć remake Angel of Darkness, który pokaże w pełni ambitne plany twórców. Ale gra została kiepsko odebrana, więc najpewniej dostaniemy po prostu remaster, który tylko odświeża grafikę” - dodaje inny użytkownik serwisu.

Według agregatora Metacritic tytuł zebrał średnie oceny wynoszące 52 punkty na 100 - najmniej w historii cyklu.

Remake Angel of Darkness to jednak niejedyny kolejny krok w remasterowaniu klasyki, o jaki proszą fani. Jak informuje serwis The Gamer, pod postami oficjalnego profilu marki Tomb Raider na Tiktoku pojawiło się wielu użytkowników, którzy teraz proszą o pełny remake pierwszych trzech odsłon, aby mogli ich doświadczyć także gracze przyzwyczajeni do bardziej współczesnych produkcji.

Przypomnijmy, że Tomb Raider: Angel of Darkness zadebiutowało w 2003 roku na PC oraz PlayStation 2, a plany twórców zakładały przeprojektowanie rozgrywki od podstaw, aby w pełni wykorzystać możliwości najnowszej wówczas konsoli Sony. Niestety produkcja okazała się rozczarowaniem, a jej rynkowa porażka (połączona z fiaskiem wydanej w tym samym czasie ekranizacji kinowej) doprowadziła do anulowania planowanych sequeli i przekazania prac nad przyszłością serii studiu Crystal Dynamics.

Zobacz także