Fani zremasterowali Max Payne i SWAT 4 - za pomocą plików Portal RTX
To po prostu działa.
Nvidia zademonstrowała jakiś czas temu swoje rewolucyjne narzędzie RTX Remix, które pozwala w prosty sposób znacząco poprawić oprawę graficzną w starszych produkcjach na PC dzięki możliwościom sztucznej inteligencji. Okazuje się, że nawet bez używania wspomnianego oprogramowania można uzyskać świetne efekty dzięki plikom z Portal with RTX.
To, jak technologia Nvidii sprawdza się w praktyce, można sprawdzić dzięki wydanemu w ubiegłym tygodniu Portal with RTX, w którym wszelkie usprawnienia zostały przygotowane w RTX Remix. Gracze, którzy pobrali produkcję, postanowili sprawdzić, co się stanie, jeśli przeniosą określone pliki do innych gier. Efekty są zdumiewające.
Po przeniesieniu folderu .trex oraz plików d3d9.dll, dxvk_d3d9.dll i NvRemixBridge32.dll z Portal with RTX do folderu, w którym znajduje się plik .exe innej starszej produkcji, wiele efektów i ulepszeń - w tym śledzenie promieni - po prostu działa. Oczywiście jest to nieoficjalne rozwiązanie, więc należy spodziewać się błędów oraz tego, z nie wszystko będzie dopięte na ostatni guzik.
Gracze wypróbowali tę metodę w kilku grach, między innymi w Half-Life 2, SWAT 4 czy Max Payne. Pliki z Portal with RTX w wymienionych produkcjach działają bez większych zarzutów i wyglądają rewelacyjnie, choć w przypadku niektórych tytułów konieczne jest użycie specjalnych wrapperów D3D czy innych sztuczek, a ulepszenia tekstur nie są dostępne.
Narzędzia RTX Remix - w uproszczeniu - działaja tak, że podczas gry oprogramowanie mapuje otoczenie, a następnie poprawia tekstury, efekty oraz oświetlenie, co świetnie zademonstrowano na przykładzie The Elder Scrolls 3: Morrowind. Technika pozwala szybko i sprawnie przygotować paczkę plików dosłownie remasterujących starsze pozycje przy minimalnym nakładzie pracy, choć ograniczona jest wyłącznie do produkcji na DirectX 8 i 9.