Skip to main content

Fanowska kontynuacja Half-Life 2: Episode 2 w nowym gameplayu

Project Borealis.

Twórcy Project Borealis, czyli nieoficjalnej kontynuacji Half-Life 2: Episode 2, opublikowali film prezentujący postępy w pracach. W materiale umieszczono nowe fragmenty rozgrywki.

Gameplay przedstawia jedną z plansz, która pojawi się w finalnej grze - Gordon Freeman musi przeniknąć na teren fabryki Kombinatu, zlokalizowanej na lodowym pustkowiu. Etap znajduje się jednak we wczesnej fazie rozwoju, więc wiele widocznych elementów jest tymczasowych.

Oczywiście nie zabrakło strzelania do przeciwników za pomocą zróżnicowanego uzbrojenia. Twórcy zaprezentowali również działanie dynamicznej muzyki, która dopasuje się do bieżących wydarzeń na ekranie.

Zobacz na YouTube

W nagraniu autorzy przybliżyli także proces powstawania jednego etapu. Za przykład posłużyła plansza, w której główny bohater samotnie musi przedrzeć się przez „niebezpieczne” lodowe jaskinie i opuszczone tunele.

Projektanci ujawnili też, że planują zmienić silnik fizyczny - PhysX zastąpi rozwiązanie będące częścią Unreal Engine 4. Poza tym zamierzają skorzystać ze służącego do deformacji obiektów narzędzia FEM od AMD, gdy tylko zostanie wydane.

Projekt powstaje na silniku Unreal Engine 4

Warto zaznaczyć, że projekt bazuje na informacjach od Marca Laidlawa - byłego scenarzysty Valve - który jakiś czas temu opublikował streszczenie fabuły trzeciego epizodu Half-Life 2. Historia opowiada o statku prowadzącym badania na Antarktyce. Pojazd mógł manipulować czasem i przestrzenią.

Data premiery Project Borealis nie jest znana, ale twórcy obiecują częściej udostępniać szczegóły o postępach prac. Zespół nadal też szuka osób, które mogłyby pomóc w rozwoju powstającej produkcji.

Zobacz także