Fanowski remaster Red Dead Redemption na PC skasowany - Take-Two pozwało twórców
Moderzy chcą uniknąć sporu sądowego.
Take-Two - właściciel Rockstar Games - pozwało twórców Red Dead Redemption: Enhancement Project, czyli rozwijanego przez fanów remastera pierwszej odsłony cyklu na PC. W efekcie produkcję skasowano.
Firma złożyła pozew przeciwko szefowi inicjatywy - Jonathanowi Wyckoffowi - oraz pozostałym, niewskazanym z imienia i nazwiska, autorom. Spółka zarzuca „nieautoryzowaną dystrybucję oprogramowania, które znacząco zmieniłoby treść” gry wydawcy.
W dokumencie datowanym na 26 grudnia Take-Two przekonuje, że twórcy zamierzali przenieść mapę z pierwszego Red Dead Redemption do drugiej odsłony cyklu, umożliwiając tym samym grę na PC - platformie, na której wspomniany tytuł nie jest „na razie” dostępny.
Firma już wcześniej próbowała zablokować powstawanie remastera. We wrześniu wysłała do modera list z ostrzeżeniem - lider zespołu wstrzymał wówczas rozwój projektu, ale jedynie na chwilę. Spółka postanowiła więc wkroczyć na drogę prawną.
W pozwie Wyckoffa określono jako „hobbystę”, który za pomocą platform Patreon i Streamlabs zbierał datki na dalsze prace. Take-Two uważa, że przyniósł wydawcy straty w wysokości co najmniej pół miliona dolarów, ponieważ ze względu na możliwość pojawienia się fanowskiej wersji Red Dead Redemption na PC, część osób zrezygnowało z zakupu nowszej odsłony.
Do dokumentu dołączono screenshoty z kanału Discord poświęconego projektowi, a także linki do filmów w serwisie YouTube, transmisji internetowych i wpisów na Twitterze - świadczą podobno, że nie zamierzano porzucić remastera.
W reakcji Wyckoff na łamach GTA Forums poinformował o anulowaniu produkcji. Podkreślił jednocześnie, że jest zaskoczony rozwojem sytuacji, przyznając, że rozważał skasowanie tytułu, ale był zbyt mocno „pochłonięty” życiowymi sprawami.
„Chcę na razie zostawić jakiekolwiek gry Rockstara. Nie chcę tego pozwu, nie stać mnie na niego” - tłumaczy moder. Zapewnił też, że jeżeli wydawca dałby mu nieco więcej czasu, dobrowolnie zamknąłby projekt.
Red Dead Redemption: Enhancement Project miało na celu przeniesienie pierwszej części serii na komputery osobiste w wersji dla emulatorów PS3 i X360. W planach były tekstury w wyższej rozdzielczości, ulepszony interfejs oraz ładniejsze cienie i modele postaci.
Źródło: PC GamesN, TorrentFreak
Następnie: Tworzenie gier na PS5 jest łatwiejsze niż kiedykolwiek - uważa Shuhei Yoshida z Sony