Skip to main content

Far Cry 5 - Fall's End

Misja główna: wyzwalamy pierwsze miasto i zyskujemy czworonożnego przyjaciela.

W ramach zakończenia zadania Ruch oporu poznałeś całą mapę hrabstwa Hope County. Co prawda na razie jest przykryta mgłą, jednak dzięki różnego typu pojazdom bardzo szybko sprawdzisz jej wszystkie zakamarki.

W tym momencie fabuła zaproponuje ci odwiedzenie jednego z trzech regionów. Będą to Dolina Holland na południowym zachodzie, Góry Whitetail na północy oraz Rzeka Henbane na południowym wschodzie. Każdy z tych miejsc charakteryzuje się innym poziomem trudności, dlatego tak samo jak gra, rekomendujemy w poradniku rozpoczęcie przygody od pierwszego z wymienionych regionów.

W tym celu aktywuj misję Fall's End i ustaw znacznik na mapie, po czym wyrusz w kierunku lokacji Rye & Sons Aviation. Po drodze jednak warto odwiedzić Dyniową farmę Rae-Rae, którą wskazaliśmy (1) na poniższym obrazku. Znajduje się tam kilku przeciwników, a także klatka na przyczepce samochodowej, w której znajduje się pies (2).

Po uporaniu się ze wszystkimi wrogami po prostu strzel w drzwi klatki, aby uwolnić zwierzę. Tym samym aktywujesz zadanie o nazwie Najlepszy przyjaciel człowieka. Aby je ukończyć, po prostu pogłaszcz psa imieniem Boomer. Tym samym zrealizujesz misję i odblokujesz pierwszego specjalistę, czyli kły do wynajęcia. Boomer od tej pory może pomagać ci w walce, a także przynosić broń upuszczoną przez wrogów.

Teraz kontynuujemy jednak podróż do Fall's End. Możesz dotrzeć tam w dowolny sposób, chociaż proponujemy wykorzystanie jakiegoś najbliższego pojazdu - samochodu lub quada. Miasteczko Fall's End jest okupowane przez kultystów. Aby je wyzwolić, musisz pozbyć się tam wszystkich przeciwników. Zanim jednak wkroczysz do miasta, obejdź je dookoła z i przy użyciu lornetki oznacz wszystkich nieprzyjaciół (3).

Zwracaj szczególną uwagę na dachy oraz balkony budynków - mogą czaić się tam snajperzy. Jeśli chcesz spróbować wyzwolić miasto w cichy sposób, warto użyć łuku i wysyłania Boomera (psa) tylko do pojedynczych przeciwników. Nawet jednak, gdy pies zostanie zauważony, a ty pozostaniesz w ukryciu, alarm nie zostanie włączony. W przeciwnym wypadku sugerujemy jednak błyskawiczne dostanie się na dach jednego z budynków (4), gdzie znajduje się stacjonarny karabin.



Ciężkie działko przyda ci się tym bardziej, gdyż po chwili na nieboskłonie zauważysz samolot z niezbyt miło nastawionym pilotem. Ciężki karabin maszynowy będzie więc twoją jedyną możliwością rozprawienia się z powietrznym zagrożeniem. Wraz z zabiciem wszystkich okolicznych wrogów i zestrzeleniem samolotu misja dobiegnie końca. Aby ruszyć wątek do przodu, udaj się do pobliskiego kościoła, gdzie porozmawiasz z lokalnym pastorem.

Zobacz także