Far Cry 5 - jakie umiejętności odblokować na początku
Najważniejsze talenty, które warto posiadać.
Talenty to umiejętności, dzięki którym rozwijamy naszą postać. Wykupujemy je za punkty talentów. Te z kolei uzyskujemy za wykonane wyzwania.
Zdolności w Far Cry 5 są różnorodne. Można je dopasować do stylu gry. Jeśli wolimy skradać się i pozostać niezważonym, wybierzmy umiejętności, które będą wspomagały nas w tych czynnościach. Z kolei jeżeli preferujemy otwartą walkę, skupmy się na ulepszeniach, które dotyczą przede wszystkim broni i walki.
Znajdą się i takie talenty, które są uniwersalne i nie wpływają bezpośrednio na styl prowadzonych działań. Są one związane głównie z eksploracją świata gry. Dzięki nim do wspinania użyjemy kotwiczki, naprawimy samochód czy będziemy szybciej pływali, a nawet takie, dzięki którym będziemy mogli uprawiać wingsuiting!
Twórcy gry zamieścili w grze 50 talentów, skategoryzowanych w pięciu grupach:
- surwiwalista - talenty, które zwiększają poziomu zdrowia oraz wpływają na łowienie ryb, dłuższe pływanie pod wodą czy zmniejszenie obrażeń od ataków dzikich zwierząt;
- renegat - talenty, które związane są z pojazdami i obsługą broni, a także dzięki nim nauczymy się latać na spadochronie i szybować;
- zabójca - talenty, które przede wszystkim wykorzystają gracze, którym zależy na cichym eliminowaniu przeciwników;
- preppers - talenty, które zwiększają ilość noszonej amunicji, a także powiększają ekwipunek, dzięki czemu możemy nosić przy sobie więcej broni;
- przywódca - talenty związane ze specjalistami, których możemy zwerbować do pomocy.
Najważniejsze talenty (umiejętności)
Poniżej znajduje się lista umiejętności, którymi powinniśmy zainteresować się w pierwszej kolejności. Kilka z nich wiąże się ze stylem podejścia do walki, a ich pozyskanie powinno być dobrze przemyślane. Talenty, takie jak: Kotwiczka czy Palnik naprawczy, są bardziej uniwersalne i przydadzą nam się podczas podróżowania po Montanie.
- Palnik naprawczy lub Ślusarz - jeśli chcemy otwierać sejfy i łupić ich zawartość, to palnik będzie bardzo pomocny. Sejfy co prawda można otwierać za pomocą materiałów wybuchowych, ale co jeśli nie będziemy mieć przy sobie żadnego ładunku? Przy pomocy palnika naprawimy również pojazdy lekko uszkodzone, jak i te, które nie nadają się do jazdy. Innym sposobem jest pozyskanie umiejętności Ślusarz, dzięki czemu otworzymy nie tylko sejfy, ale także niektóre drzwi.
Koszt: 6 pkt. talentów - Czarny rynek - jeśli wykupimy ten talent, to w ofercie sklepów pojawią się: zdalne ładunki wybuchowe, ładunki zbliżeniowe, koktajle Mołotowa, bomby rurowe, przylepne ulepszenia i amunicja specjalna. Część z tych przedmiotów możemy sami wytworzyć, ale do niektórych z nich będziemy mieli dostęp tylko po zainwestowaniu w tę umiejętność.
Koszt: 6 pkt. talentów - Wzmocnienie zdrowia 1-4 - poziom zdrowia wzrośnie od 150% do 300%. Talentem powinni się zainteresować gracze, którzy preferują otwartą walkę oraz ci, którzy mają problem z utrzymaniem się przy życiu, gdy zaatakuje ich większa liczba przeciwników.
Koszt: od 6 do 9 pkt. talentów - Kotwiczka - lina z hakiem, dzięki której możemy dostać się w wyżej położone miejsca, bardzo się przydaje. Jej niski koszt pozyskania szybko się zrekompensuje. Będziemy mogli wspinać się na niedostępne miejsca. Dzięki temu niektóre zadania wykonamy szybciej i łatwiej, a nawet niektóre misje wymagają, abyśmy posiadami kotwiczkę.
Koszt: 1 pkt. talentów - Zwinne palce, cichy sprint - talenty, które będą pomocne podczas cichej eliminacji oponentów. Dzięki nim zwiększamy szanse, że nie zostaniemy zauważeni. Umiejętność Zwinne palce przydaje się podczas sabotowania alarmów przeciwników, gdy przejmujemy posterunki.
Koszt: 4 pkt. talentów - Dodatkowy futerał - umożliwia noszenie trzeciej broni. Szybko zorientujemy się, że jeśli chcemy posiadać uniwersalne wyposażenie, to wykupienie tego talentu będzie konieczne. Co więcej, jeżeli zamierzmy mieć broń na każdą okazję, wówczas przyda się talent: Kolekcjoner broni. Dzięki niemu możemy wyposażyć się broń długodystansową (karabin wyborowy), średniodystansową (np. łuk), do walki w zwarciu (np. karabin szturmowy, strzelba albo LKM) oraz broń boczną (np. pistolet).
Koszt: od 8 do 9 punktów talentów
- Spis treści: Far Cry 5 - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
Ponadto, warto się zainteresować talentami, które zwiększają miejsce na amunicję do naszych ulubionych broni oraz na przedmioty (kategoria: Preppers). Nie ma sensu inwestować we wszystkie umiejętności z tym związane, gdyż jest ich aż osiem. Dopasujmy zdolności do naszego stylu gry. Jeśli często używamy łuku, to szybko docenimy wartość talentu: Kołczan.