Skip to main content

Far Cry 5 - Jakość zbawienia

Misja główna: infiltrujemy bunkier Johna Seeda i ratujemy zastępcę Hudson.

Misja Jakość zbawienia jest bezpośrednią kontynuacją zadań Pokuta i Gniew, w których finalnie dorwaliśmy Johna Seeda. W tym momencie jesteśmy o krok od wyzwolenia pierwszej lokacji, czyli Doliny Holland. Chociaż pokonaliśmy ostatecznie rządzącego regionem, to jednak główny finał dopiero przed nami.

Wraz z zakończeniem zadania Gniew pozyskaliśmy klucze Johna Seeda do jego schronu. Udajemy się zatem we wskazane żółtym znacznikiem misji miejsce, gdzie wykonujemy interakcję na głównym panelu w bunkrze. Po włożeniu zdobytego wcześniej klucza po prostu wykonaj interakcję na drzwiach obok, aby wejść do bunkra Johna Seeda.

Zejdź schodami na sam dół i przygotuj się na naprawdę mocną wymianę ognia. Dotrzesz do większego pomieszczenia, w którym znajduje się wiele różnych przedmiotów. Wrogowie nadciągający przez drzwi (1) z drugiej strony skorzystają z nich z jako osłon. Spodziewaj się dość licznej grupy kultystów - nieprzyjaciele będą nacierać na twoją pozycję, a wśród nich znajdziesz też ciężko opancerzonych.

Po przebiciu się przez pierwszą falę podążaj za żółtym znacznikiem. Otwórz kolejne drzwi, za którymi na końcu korytarza skręcisz w prawo. Czeka cię tam kolejna grupa wrogów, także ciężkozbrojnych. Przebijaj się stopniowo dalej, cały czas kierując się za żółtym znacznikiem. W końcu dotrzesz do pomieszczenia, gdzie znajduję się zastępca Hudson (2).

Kobieta będzie początkowo zaskoczona naszą obecnością, dlatego zaatakuje. Będzie miało to jednak miejsce w ramach przerywnika, dlatego nic się nam nie stanie. Po wznowieniu rozgrywki biegnij za uratowaną kobietą, aż dotrzesz do pokoju kontrolnego. Wejdź przez otwarte drzwi, uporaj się z nacierającymi wrogami, po czym otwieraj dwie kolejne cele (3).

Po uwolnieniu więźniów podążaj do kolejnego znacznika, gdzie przez opuszczoną kratę wejdziesz do okrągłego pomieszczenia z platformami. Zeskocz na niższą platformę (4) i eksploruj kolejne korytarze, walcząc - rzecz jasna - z kolejnymi grupami wrogów.

Gdy dotrzesz do sterowni będziesz musiał zniszczyć znajdujące się tam konsole. Musisz zniszczyć wszystkie konsole podświetlone na pomarańczowo (5), a o postępie realizacji tej wytycznej informował cię będzie pasek w lewym górnym rogu ekranu. Zniszczeń możesz dokonać wrzucając do środka ładunki wybuchowe lub po prostu ostrzeliwując panele dowolną bronią.

Wraz ze zniszczeniem ostatniej konsoli w pomieszczeniu pojawią się kolejni wrogowie - bądź więc przygotowany na walkę. Wydostań się na zewnątrz i wróć do okrągłego, cylindrycznego pomieszczenia. Musisz się tam wspinać po półkach (6), aby dotrzeć na najwyższy poziom. Zignoruj wrogów i wspinaj się po kolejnych, pojawiających się półkach. Czasami będziesz musiał przeskakiwać na drugą stronę pomieszczenia, żeby dostać się do kolejnych platform. Na krawędzi każdej z nich znajdują się także białe światła, ułatwiające nawigację.

W przypadku braku punktu zaczepienia, strzelaj do platform, a przede wszystkim do lekko mrugających ich elementów, koloru zielonego. Po dostaniu się na samą górę przeskocz na drugą stronę i kieruj się pod rurami, niszcząc po drodze wszystkie zielone pojemniki z błogością (7). O postępie będzie informować cię pasek w lewym górnym rogu ekranu.

Przesuwaj się cały czas naprzód, likwidując tym samym kolejnych przeciwników. W pewnym momencie, gdy zniszczysz wszystkie pojemniki (strzelaj z bezpiecznej odległości także do czerwonych beczek z łatwopalną substancją), otrzymasz komunikat o konieczności ewakuacji z bunkra. Biegnij w kierunku żółtego znacznika misji, po drodze rozprawiając się z przeciwnikami. Dotrzesz do pomieszczenia z dwoma mechanizmami otwarcia silosu (8).



Aktywuj oba z nich, po czym przetrwaj zmasowany atak do czasu ewakuacji. Wrogowie będą dosłownie wszędzie. Aby zwiększyć szanse przeżycia, warto jest skorzystać z którejś z drabin prowadzących na górę. Korzystaj także z każdej możliwej osłony oraz ładunków wybuchowych i apteczek, gdy zostaniesz zraniony. Gdy pojawi się informacja o helikopterze, po prostu wskocz na jedną z drabin w centralnej części pomieszczenia - misja zostanie zakończona, a region Dolina Holland wyzwolony.

Zobacz także