Far Cry 5 - Promyk nadziei, Ruch oporu
Misja główna: poznajemy Dutcha i wyzwalamy jego wyspę.
W poprzednim zadaniu, Bez wyjścia, kiedy to nie daliśmy rady ująć Josepha Seeda i uciekliśmy z potrzasku, zostaliśmy także przejęci przez niejakiego Dutcha. Od samego początku widać, że mężczyzna posiada ogromne doświadczenie w dziedzinie miliatriów.
Po zakończonym przerywniku filmowym będziesz musiał zmienić ubranie. W tym celu podejdź do szafy z lewej strony i wykonaj na niej interakcję. Zostaniesz przeniesiony do kreatora postaci, w którym wybierzesz twarz i fryzurę swojej postaci, a na samym końcu dobierzesz także ubranie. Nie będzie miało to żadnego wpływu na rozgrywkę. Ubranie możesz zresztą zmienić później w dowolnym momencie podczas gry.
Po spełnieniu pierwszej wytycznej głównego zadania, musisz przejść do pomieszczenia, gdzie znajduje się Dutch. Zanim jednak to zrobisz, możesz zwiedzić jego kryjówkę. Niektóre pomieszczenia będą jednak zamknięte, ale w tych dostępnych możesz wykonać kilka interakcji czy nawet znaleźć prowizoryczną broń. W końcu jednak udaj się na rozmowę z Dutchem, który stara się rozpracować kult Josepha Seeda. Na tablicy (1) po lewej stronie możesz zapoznać się ze wszystkimi głównymi przeciwnikami w grze.
Porozmawiaj z Dutchem, a po zakończeniu dialogu obejrzyj się i sięgnij do sejfu (2) po pistolet i mapę. W tym momencie gra nauczy cię jak korzystać z koła broni. Z sejfu możesz także zabrać klucz do otworzenia zamkniętego do tej pory pomieszczenia. Możesz tam znaleźć dodatkową amunicję do broni krótkiej. Następnie wyjdź z bunkra na zewnątrz, kończąc tym samym tę misję.
Misja: Ruch oporu
Kolejne zadanie rozpocznie się automatycznie po wyjściu z bunkra. Znajdujesz się aktualnie na wyspie Dutcha. Jest to niewielki obszar po środku całej mapy, otoczony przez trzy główne krainy hrabstwa. Twoim obecnym zadaniem jest rozwinięcie ruchu oporu, co osiągniesz poprzez uwalnianie zakładników, niszczenie własności kultu i oczyszczanie posterunków.
Zadanie Ruch oporu jest swego rodzaju samouczkiem, dzięki któremu poznasz podstawowe mechaniki i założenia gry. Poznasz tym samym cztery podstawowe aktywności, które będą sprawiać, że stworzysz ruch oporu, a także pchniesz fabułę gry do przodu.
Z każdym z tych czterech elementów zapoznasz się w praktyce właśnie w ramach wyspy Dutcha, którą musisz wyzwolić w całości. Pierwsze, co zrób, to kieruj się w stronę zachodu. Szybko natkniesz się dzięki temu na ołtarz kultu, który należy zniszczyć. Zadanie jest proste, musisz zniszczyć czerwony zbiornik usytuowany w dolnej części budynku. Wydobywa się z niego zielona para. Uważaj jednak, gdyż w okolicy znajduje się kilku przeciwników.
Następnie udaj się jeszcze bardziej na zachód, aż na kraniec niewielkiej wyspy. Odkryjesz w ten sposób leśną stację badawczą (3). Miejsce nie będzie strzeżone przez nieprzyjaciół, dlatego możesz tu pokusić się o spokojną eksplorację najbliższej okolicy, w tym budynku, w którym znajdziesz przydatne przedmioty oraz pieniądze.
Podejdź także do linii brzegowej, a następnie spójrz w kierunku południa, najlepiej przy pomocy lornetki. Zauważysz niewielki, biały budynek (4), który powinien być twoim kolejnym celem. Podążaj zatem brzegiem, aż znajdziesz się na tyle blisko celu, że będziesz mógł rozpocząć proces oznaczania przeciwników.
- Spis treści: Far Cry 5 - Poradnik, Solucja
- Spis treści: Far Cry 5 - Spluwy do wynajęcia
W okolicy znajdziesz ich około czterech, nie powinni być jednak wymagającymi wojownikami. Gdy oczyścisz teren, ponownie zniszcz czerwony zbiornik, z którego wydobywają się zielone opary. W tym momencie rozpocznie się automatycznie kolejne zadanie główne, choć obecne - Ruch oporu - nie zostanie jeszcze zakończone. Dalsza część opisu misji znajduje się na kolejnej stronie naszego poradnika do Far Cry 5. Stosowny link możesz znaleźć nieco wyżej.