Skip to main content

Far Cry 5 - Skok w bok

Misja główna: bronimy uciekiniera kultu.

Zadanie to będziesz mógł rozpocząć dopiero po ukończeniu misji Dobry samarytanin. W międzyczasie automatycznie może też aktywować się misja Rozproszona trzódka, ale jeśli nie chcesz, nie musisz jej na razie wykonywać. Zadanie Skok w bok aktywujesz po rozmowie z pastorem Jeromem, którego znajdziesz w białym kościele w Fall's End.

Jeżeli masz problem z odnalezieniem postaci, możesz też sprawdzić obszar wokół kościoła. Czasami pastor zajmuje się innymi sprawami i niekoniecznie musi być w samym budynku. Zwykle jednak pozostaje pod dachem, ale musisz być przygotowany, że znajdziesz go także przy frontowych drzwiach.

Po krótkim wprowadzeniu i aktywowaniu misji, otwórz mapę gry i zwróć uwagę na żółty znacznik misji na północy (1). Jest to obszar położony niedaleko od Dyniowej farmy Rae-Rae, gdzie prawdopodobnie już byłeś - właśnie tam możesz odblokować kły do wynajęcia w postaci psa Boomera.

Aby dostać się tam szybciej, możesz skorzystać też z najbliższego punktu szybkiej podróży. Twoim obecnym celem jest dotarcie do kempingu Silver Lake. Szybko okaże się, że kemping jest zdominowany przez kultystów. Zakradnij się z możliwie każdej strony i oznacz (2) jak największą liczbę przeciwników za pomocą lornetki.

Zanim przejdziesz do kolejnego fragmentu misji, musisz zabezpieczyć teren, co wiąże się oczywiście ze zlikwidowaniem wszystkich napastników na terenie całego kempingu. Możesz to zrobić w dowolnym stylu, po cichu lub w otwartej walce. Ważne jest jednak to, aby cały czas starać się trzymać w centralnej części terenu. Wraz z pokonaniem ostatniego przeciwnika cel misji zaktualizuje się. Porozmawiaj z przywódcą (3) ruchu oporu, którego znajdziesz przy jednej z chat na terenie kempingu.

W chatce znajduje się uciekinier, którego musisz chronić. Obserwuj górną część ekranu, gdzie na radarze będziesz mógł zauważyć kierunki, z których nadciągają przeciwnicy. Na początku skoncentruj się na północnym wschodzie. Pod białymi zadaszeniami (4) możesz umieścić zbliżeniowe materiały wybuchowe (o ile takie posiadasz), co pozwoli na automatyczne uporanie się z niektórymi przeciwnikami.

Postaraj się zabić wszystkich jak najszybciej, gdyż po chwili z drugiej strony zacznie nadciągać druga fala nieprzyjaciół. Staraj się także nie dopuścić nikogo do środka pomieszczenia, gdzie przebywa uciekinier. Gdy się tak stanie, na górze ekranu zauważysz czerwony komunikat. Wówczas jak najszybciej udaj się do środka i zabij napastnika (5).

Pamiętaj także, że jeśli twoi kompani zostaną pokonani w walce, możesz ich jeszcze uratować, o ile nad ich głowami znajduje się niebieski znacznik. Wraz z pokonaniem ostatniego przeciwnika musisz podnieść uciekiniera i zanieść go nad wodę, do łodzi. Utrudnieniem będzie fakt, że będziesz wówczas uzbrojony tylko w pistolet, a w lesie spotkasz jeszcze co najmniej kilku wrogów (6).



Wykorzystuj także drzewa do osłaniania się przed wrogim ostrzałem. Zmierzaj cały czas do wyznaczonego miejsca, a gdy dotrzesz nad wodę, połóż mężczyznę do wskazanej łodzi. Następnie musisz już tylko oczyścić teren, a więc uporać się z nadciągającymi od strony lasu nieprzyjaciółmi. W tym miejscu będziesz mógł także odblokować wędkę.

Zobacz także