Skip to main content

Far Cry 5 - Spowiedź

Misja główna: uciekamy z pułapki i szukamy zastępcy Hudson.

Zadanie Spowiedź jest kolejną misją, która może aktywować się w każdym możliwym momencie, w zależności od tego, na jakim etapie wyzwalania regionu jesteśmy. Jeżeli osiągnęliśmy już drugi punkt oporu (do sprawdzenia na widoku mapy), w pewnym momencie zostajemy poinformowani o tym, że zbliża się grupa przechwytująca.

Proces wygląda niemal identycznie, jak w przypadku zadania Oczyszczenie - w pewnym momencie naszej postaci zaczyna kręcić się w głowie, jesteśmy atakowani z kilku stron przez zmasowane oddziały kultystów, aż w końcu obraz rozmywa się. Pamiętaj, że rozpoczęcie misji Spowiedź może mieć miejsce w każdym momencie, nawet podczas trwania innego zadania głównego lub pobocznego.

Zaraz po tym, jak grupa przechwytująca cię zaatakuje, zostaniesz przeniesiony do ciemnej piwnicy, w której jesteś więziony przez Johna Seeda. Naprzeciwko ciebie znajduje się związana kobieta. Podczas dialogu możesz wybrać opcję „tak” lub przedłużać spotkanie. Lepiej jest zdecydować się na drugi wariant. Chociaż jesteś przywiązany do krzesła, przesuwaj się powoli w kierunku podświetlonych na czerwono drzwi (1).

Następnie skieruj się w prawo i świadomie spadnij po schodach. W ten sposób oswobodzisz się. Zmierzaj przed siebie lub cofnij się na górę, skąd będziesz mógł zabrać rurę - prowizoryczną broń białą. Wróć na dół, po czym kucnij pod rurą i skieruj się w lewo, przechodząc przez okrągły właz (2).

Na drugim końcu wskocz przez otwór w podłodze i przejdź przez kolejną rurę. Zakradnij się za plecy pierwszych dwóch przeciwników (3) i zlikwiduj ich w dowolny, ale najlepiej cichy sposób. Przeszukuj także ciała pokonanych, zdobędziesz dzięki temu między innymi noże do rzucania, co pozwoli ci na cichą likwidację kolejnych nieprzyjaciół. Przejdź jedynymi możliwymi drzwiami, po czym skręć w prawo.

Pozbądź się kolejnych dwóch nieprzyjaciół - postaraj się, aby w momencie ich zabijania nie mogli na siebie spojrzeć, gdy może to wywołać niepotrzebnie alarm. Jeśli używasz noży do rzucania, koniecznie zabierz je z powrotem po użyciu. Od jednego z nieprzyjaciół pozyskaj także pistolet, po czym otwórz właz (4) znajdujący się obok.

Po jego otwarciu błyskawicznie kucnij, po czym skręć w lewo. Zauważysz dwóch rozmawiających kultystów. Ukryj się w znajdującej się tam rurze, a gdy mężczyźni przestaną rozmawiać, rozpraw się z obydwoma i rusz przed siebie. Na rozwidleniu skręć w prawo i pozbądź się przeciwnika siedzącego na kanapie (5). Następnie błyskawicznie skręć w prawo, gdyż za regałami znajdziesz kolejnego wroga.

Przy ołtarzyku z Josephem Seedem szamocze się także dwóch kultystów - zabij obu, po czym kieruj się w stronę żółtego znacznika misji, po drodze zabijając kolejnych nieprzyjaciół. Otwórz kolejne drzwi z włazem, a uruchomi się scenka przerywnikowa, po której będziesz musiał jak najszybciej opuścić bunkier - początkowo biegnij w stronę podświetlonych na pomarańczowo schodów (6).

Na ucieczkę z bunkra masz zaledwie półtorej minuty, a także ograniczoną ilość amunicji, dlatego pod żadnym pozorem nie wdawaj się w niepotrzebną walkę. Im wyżej będziesz schodów, tym więcej przeciwników będzie się pojawiać. Ignoruj zwłaszcza tych, którzy wokół siebie mają zieloną, narkotyczną mgiełkę. Biegnij przed siebie, a gdy wydostaniesz się na zewnątrz, trzymaj się lewej strony, gdzie zauważysz dziurę w ogrodzeniu (7).

Wybiegnij tamtędy, ale nie obieraj ścieżki z prawej strony, ale skręć błyskawicznie w lewo, kierując się w stronę żółtego znacznika misji. Biegnąc przez las będziesz ostrzeliwany, ale nie zwracaj na to uwagi i pędź naprzód, aż dotrzesz do widocznego na powyższym obrazku mostu (8).



Wdrap się na szczyt wzniesienia, a po kilku chwilach misja dobiegnie końca. Jeszcze przez chwilę utrzymywać się będzie narkotyczna faza, która jednak minie w kilkanaście sekund.

Zobacz także