Skip to main content

Far Cry 5 - Syn marnotrawny

Misja główna: odzyskujemy uzbrojoną furgonetkę.

Rozpoczęcie tego zadania może nastąpić w dowolnej chwili. Wystarczy, że przebywając w regionie Gór Whitetail, udasz się na wschodnie krańce lokacji. Znajdziesz tam miejsce, które nazywa się Fort Drubman (1). Najszybciej możesz dostać się tam po szybkiej podróży z oddalonego niedaleko stąd, Ośrodka Kieł.

Po dotarciu na miejsce w dowolny sposób, musisz przejść na tyły budynku, gdzie powinieneś zauważyć mężczyznę na bujanym fotelu (2). Porozmawiaj z nim, aby dowiedzieć się kilku szczegółów na temat jego syna, Hurka.

W tym zadaniu głównym będziesz musiał pomóc Hurkowi odzyskać od kultu furgonetkę jego taty. Mężczyznę znajdziesz nieopodal, pod białym zadaszeniem. Porozmawiaj z nim, aby poznać więcej szczegółów na temat misji. Od tej pory będziesz mógł także korzystać z jego usług. Hurk stanowi całkiem niezłą pomoc, zwłaszcza w trudniejszych starciach, gdyż wyposażony jest w wyrzutnię rakiet. Przemieszcza się jednak pieszo.

Po krótkim monologu Hurka, wsiądź na fotel pasażera samochodu stojącego obok. Razem z Hurkiem udacie się do wieży strażniczej. Nie musisz obawiać się potencjalnego ataku z żadnej strony. Po dojechaniu blisko celu wysiądź z auta i rozpocznij zwiad przy użyciu lornetki (3). Im większą liczbę wrogów oznaczysz, tym łatwiejsza będzie ich neutralizacja.

Rozpraw się ze wszystkimi nieprzyjaciółmi w okolicy wieży strażniczej, ale neutralizując wrogów staraj się nie oddalać zbytnio od Hurka, gdyż wówczas misja może zakończyć się niepowodzeniem. Po dotarciu na wieżę, wejdź na górę i skorzystaj ze znajdującej się tam tyrolki (4).

W ten sam sposób przedostań się do aż do furgonetki, czyli korzystając z kolejnych tyrolek. Łącznie będzie ich cztery, ale nie korzystaj z nich zbyt szybko, aby nie pozostawić towarzysza w tyle. Następnie zejdź na ziemię i zmierzaj za Hurkiem, aż dotrzesz do niewielkiej chatki (5), w okolicy której musisz rozprawić się ze wszystkimi nieprzyjaciółmi.

Po oczyszczeniu terenu wsiądź na stanowisko strzeleckie furgonetki (6), skąd będziesz prowadził ostrzał podczas powrotu do fortu Drubman. Klasycznie już, w przypadku takich i podobnych misji, musisz odpierać ataki ze strony kulystów.



Zagrożenie nie będzie aż tak poważne, głównie będą to kultyści na quadach, bardzo łatwi do zestrzelenia. Natrafisz także na blokady drogi - wówczas strzelaj w zielone pojemniki z narkotyczną substancją. W kolejnym etapie problematyczny może okazać się helikopter - staraj się strzelać w pilota, aby szybko pozbyć się zagrożenia. Po dotarciu na miejsce, misja dobiegnie końca.

Zobacz także