Far Cry 5 z elementami Assassin's Creed i Watch Dogs w trybie Arcade
Rozbudowany edytor map.
Ubisoft ujawnił, że Far Cry 5 zaoferuje Arcade - tryb będący rozbudowanym edytorem pozwalającym graczom tworzyć nowe mapy.
Narzędzie umożliwi projektowanie własnych lokacji z użyciem ponad dziewięciu tysięcy obiektów. Dostępne elementy będą pochodziły nie tylko z podstawowej wersji gry, ale i innych produkcji, w tym Asassin's Creed 4, Assasin's Creed Unity i Watch Dogs.
Po wydaniu DLC do Far Cry 5, pojawią się także rzeczy powiązane z dodatkami. Zainteresowani umieszczą więc na planszach wietnamskie dżungle, marsjańskie pająki oraz zombie. Kolejne treści zostaną wprowadzone w ramach sześciu darmowych aktualizacji.
Główny projektant Arcade - Clark Davies - podkreśla, że dla twórców istotne było, aby tryb był integralnym elementem bazowej strzelanki. W związku z tym postanowiono ujednolicić postępy z kampanii fabularnej i rozgrywki na przygotowanych przez graczy mapach.
Zebrane na lokacjach punkty doświadczenia, zdolności i pieniądze przeniesiemy więc do głównego tytułu - i odwrotnie. Aby jednak zapobiec ewentualnym oszustwom, deweloperzy zablokują możliwość tworzenia obszarów wypełnionych samą wirtualną gotówką.
Autorzy starają się również, by włączenie wariantu było proste i intuicyjne. W różnych miejscach Hope County umieszczą automaty do gier aktywujące opcję oraz plakaty, które szybko przetransportują postać gracza do określonych map od fanów.
Warto zaznaczyć, że w planach jest strona internetowa, prezentująca wszystkie plansze. Witryna umożliwi między innymi wskazywanie ulubionych dzieł.
W skład Arcade wejdzie też kilka unikalnych trybów zabawy, rozgrywanych na stworzonych w edytorze lokacjach. Na razie ujawniono trzy - Bounty Hunt, Journey oraz sieciowe PvP. W pierwszym staniemy przed koniecznością zlikwidowania wskazanego celu.
Co ciekawe, najważniejsza jest tylko główna ofiara, do której dotrzemy w dowolny sposób. Osoby preferujące ciche działanie mogą spróbować przemknąć obok patrolujących teren wrogów, a lubiący bardziej bezpośrednie starcia otrzymają szansę zmierzenia się z przeciwnikami w otwartej walce. Oczywiście wszystko może zależeć od konkretnej planszy.
W Journey zaś celem będzie znalezienie wyjścia z zaprojektowanego za pomocą narzędzia obszaru. Zadanie najprawdopodobniej nie okaże się jednak zbyt proste.
Natomiast PvP to - zgodnie z nazwą - rywalizacja sieciowa. Póki co zaprezentowano tylko jeden wariant wieloosobowy: przeznaczony dla dwóch składających się z sześciu graczy drużyn zespołowy deathmatch. Wygra ekipa, która pozbędzie się wszystkich konkurentów.
Pokazana dziennikarzom lokacja, na której stoczono przykładową potyczkę w multiplayerze, posiadała miejsca zarówno przydatne do bezpośrednich starć, jak i cichego eliminowania przeciwników.
Twórcy obiecują, że po premierze strzelanki zamierzają ciągle rozwijać Arcade. Co tydzień wybiorą najlepsze mapy, a także zorganizują konkursy, transmisje uczące obsługi edytora oraz inne aktywności.
Far Cry 5 zadebiutuje 27 marca na PC, PlayStation 4 i Xbox One.