Skip to main content

Far Cry 6, Dirt 5 i inne gry z obsługą ray tracingu od AMD

Technika wykorzystująca biblioteki DirectX.

AMD ujawniło pierwsze gry, które zaoferują obsługę ray tracingu w wykonaniu firmy. To alternatywna wersja techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, dostępna na kartach z zapowiedzianej wczoraj serii Radeon RX 6000.

Rozwiązanie pojawi się w strzelance Far Cry 6, dodatku Shadowlands do World of Warcraft, polskim The Riftbreaker, nastawionym na akcję Godfall oraz wyścigowym Dirt 5. Opublikowano też screeny, które prezentują dwie ostatnie pozycje z włączoną i wyłączoną mechaniką.

Produkcje wykorzystają również Variable Rate Shading, które zwiększy wydajność. Technika wraz z ray tracingiem działa w oparciu o przygotowaną przez AMD architekturę RDNA 2 (obecną także w konsolach nowej generacji) i biblioteki DirectX 12 Ultimate.

Zaprezentowane wczoraj Radeon RX 6800, 6800 XT i 6900 XT to pierwsze karty od tak zwanych „Czerwonych” z obsługą śledzenia promieni w czasie rzeczywistym na poziomie sprzętowym.

Zobacz także