Far Cry New Dawn - przejmowanie posterunków i walka z bandytami
Wszystko o przejmowaniu obozów bandytów.
Podstawą funkcjonowania Prosperity są regularne dostawy etanolu, a jednym z jego źródeł są rozsiane po całej mapie posterunki bandytów (1). Jeżeli znajdziesz się nieopodal jednego z nich, gra zasugeruje jego krwawe przejęcie. W widoku Mapy możesz podejrzeć potencjalne nagrody za wykonanie zadania.
- Po wyzwoleniu posterunku możesz traktować go jako punkt szybkiej podróży lub przeszukać licząc na znalezienie dodatkowego etanolu.
- W pierwszym przypadku obóz pozostaje w rękach społeczności Prosperity.
- Dodatkowo będzie twoim punktem szybkiej podróży, jeżeli masz odblokowane pierwsze ulepszenie w Wyprawach.
- Upewnij się także, że potrafisz otwierać sejfy, które znajdziesz na terenie posterunków.
Jeżeli zdecydujesz się na złupienie posterunku, miejsce zostanie przejęte przez bandytów, którzy za każdym razem ściągną silniejsze i lepiej uzbrojone jednostki. Z kolejnym przeszukaniem trudność wyzwolenia miejsca wzrasta, podobnie jak liczba alarmów oraz ilość składowanego tam etanolu. Ponowne przejmowanie posterunków ma sens, jeżeli posiadasz broń drugiej i wyższej rangi oraz korzystasz z drugiego ulepszenia w Wyprawach, czyli szybkiej podróży do każdego miejsca.
Przebieg przejmowania posterunku
Po zjawieniu się w pobliże posterunku, gra automatycznie rozpocznie misję przejmowania obozu. Każdy posterunek posiada odpowiedniki wieżyczek strażniczych, gdzie zwykle stacjonują snajperzy (2). Na ziemi kręcą się pozostałe jednostki, w tym psy. Pomiędzy budynkami znajduje się alarm, który włączony przyciąga niepotrzebnie uwagę innych bandytów i dodatkowe posiłki.
Przed rozpoczęciem natarcia warto sprowadzić spluwę lub kła do wynajęcia. Nana pozbędzie się przeciwników z oddali, a Jerome czy Carmina pomogą w walce bezpośredniej. Horacy z kolei przyciągnie uwagę bandytów, których w międzyczasie wyeliminujesz po cichu np. bronią snajperską z tłumikiem. Kolejnym krokiem jest oznaczenie alarmów oraz przeciwników, żeby określić ich pozycje.
W dalszej kolejności dezaktywuj namierzony alarm (3). W tym celu udaj się w jego pobliże, upewniając się, że przeciwnicy nie zauważą twojej obecności. Alarm dezaktywujesz przyciskając klawisz E do momentu wypełnienia się paska postępu. Dzięki temu wyeliminujesz ryzyko wezwania posiłków przez bandytów.
Po rozbrojeniu alarmu zajmij dogodną pozycję, np. na dachu jednego z budynku i rozpocznij atak. Wykorzystuj elementy otoczenia - przestrzelone beczki będą wybuchać i zabijać przeciwników, a zwierzęta wypuszczone z klatek wywołają zamieszanie wśród bandytów. Im większy posterunek, tym więcej przeciwników będzie go patrolować, więc zawczasu przygotuj odpowiednią ilość amunicji.
- Posterunek zajmiesz dopiero, gdy wyeliminujesz wszystkich bandytów oraz ich psy.
- Po zakończeniu misji gra uruchomi krótką sekwencję filmową, po której wyświetli informację o liczbie zdobytych surowców.
- Dezaktywacja alarmu dodaje niewielki bonus w postaci kilkunastu beczek etanolu.
- Po przejęciu posterunku będziesz mieć do dyspozycji stół warsztatowy, garaż i niekiedy lądowisko.
Na terenie posterunku w miejscu oznaczonym niebieską ikoną znajduje się stół, przy którym możesz zdecydować o przeszukaniu obozu. W widoku mapy gra poprosi o potwierdzenie decyzji, podając informację o potencjalnej ilości etanolu do zdobycia. Jeśli zdecydujesz się na przeszukanie, nasza postać po chwili znajdzie się poza posterunkiem, który znów jest pod opieką silniejszych bandytów.
Spis treści: Far Cry New Dawn - Poradnik, Solucja
Zobacz też: Far Cry New Dawn - przejmowanie cysterny z etanolem i uwalnianie zakładników