Far Cry New Dawn - wszystkie wyprawy: przebieg misji, przygotowania
Porady na rozpoczęcie i przetrwanie ekspedycji.
Wyprawy (ekspedycje) to nowość w Far Cry New Dawn. W tym trybie twoim zadaniem jest wykradnięcie bandytom paczki z zapasami. Akcja każdej wyprawy toczy się poza Hope County, w jednym z siedmiu miejsc w różnych zakątkach Ameryki Północnej.
Każda misja ma trzy stopnie trudności. Wraz z jego wzrastaniem otrzymujesz lepsze nagrody, ale musisz zmierzyć się z liczniejszymi i silniejszymi przeciwnikami. Dodatkowym utrudnieniem jest brak możliwości korzystania z mapy okolicy.
Poniżej znajdziesz listę przebieg wszystkich wypraw na poziomie pierwszym. Wraz z wyższym poziomem trudności zmienia się miejsce rozpoczęcia i zakończenia misji, ale ogólny schemat rozgrywki pozostaje ten sam.
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Okręt Jej Królewskiej Mości MacCoubrey
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Most Navajo
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Park rozrywki Five Stars
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Wyspa Alcatraz
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Wrak samolotu rządowego
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Wrak międzynarodowej stacji kosmicznej
- Far Cry New Dawn - wyprawa: Elektrownia Walking Horse
Aby rozpocząć wyprawę, udaj się do Rogera Cadoreta na terenie Prosperity. Znajdziesz go w południowej części obozu, nieopodal helikoptera. Aby zacząć ekspedycje, musisz ulepszyć obiekt Wyprawy. Po rozmowie z Rogerem wybierz misję w Dzienniku i kliknij na przycisk Ruszaj (1) lub wciśnij klawisz F, żeby rozpocząć zadanie. Pamiętaj, żeby dokonać wcześniej zapisu aktualnego stanu rozgrywki.
Wyprawa zaczyna się od lądowania helikoptera w nowym miejscu. Przy śmigłowcu zawsze znajdziesz stół warsztatowy (2), dzięki któremu wytworzysz broń i uzupełnisz amunicję przed właściwą akcją. Jeżeli oddalisz się z miejsca startowego, śmigłowiec odleci i zobaczysz go dopiero na końcu misji.
Samotnie lub razem ze spluwą do wynajęcia podążaj przed siebie. Wypatruj różowego dymu racy (3), który wskazuje na miejsce ukrycia paczki. Zanim wejdziesz na teren wroga, skorzystaj z lornetki. Dzięki temu oznaczysz część bandytów i wytypujesz najlepszą drogę do obiektu. Warto zwracać uwagę na tyrolki (4) i miejsca na linę z kotwiczką, które mogą ułatwić i przyspieszyć dotarcie do wybranego miejsca.
Na terenie wroga staraj się przeprowadzić operację po cichu. Zaalarmowani bandyci ściągną liczne posiłki, które utrudnią wypełnienie zadania. Czasami warto poczekać, aż grupa przeciwników rozejdzie się i eliminować jej członków z osobna.
Po dotarciu do obiektu musisz rozpocząć poszukiwania paczki. Udaj się w miejsce, gdzie pali się raca, aby znaleźć zejście lub korytarz prowadzący dalej. Zlokalizowanie łupu ułatwi ci także dźwięk, czyli pikanie lokalizatora GPS. W pobliżu dokładnego miejsca ukrycia paczki możesz znaleźć drugą, mniejszą racę.
Po wzięciu paczki masz 30 sekund, żeby oddalić się z wrogiego obiektu. Po tym czasie bandyci dostaną informację o miejscu twojego pobytu i natychmiast ruszą w twoją stronę. Około 10 sekund po wzięciu paczki Roger poda ci współrzędne miejsca ewakuacji - jak tylko zobaczysz żółty wskaźnik celu, biegnij, jedź lub płyń (5) w jego stronę.
Wcześniejsze oczyszczenie terenu z wrogów ułatwi ci ucieczkę. Mimo wszystko przed wzięciem paczki warto dokonać rekonesansu okolicy, żeby ustalić położenie np. pojazdów (quadów, aut, łodzi), które mogą być później przydatne.
Po dotarciu do punktu ewakuacji musisz przetrwać kolejne dwie minuty, zanim Roger wyląduje helikopterem w pobliżu. Zwykle na miejscu znajdziesz stanowisko z karabinem stacjonarnym, który skutecznie radzi sobie z kolejnymi falami wrogów (6). Przygotuj się na atak snajperów, bandytów z wyrzutnią rakiet, a na wyższych poziomach trudności psów z ładunkami wybuchowymi i elitarnych bandytów.
Jak tylko helikopter wyląduje, biegnij do niego i zajmij miejsce pasażera. Nie możesz pozwolić sobie na zwłokę, ponieważ bandyci zaczną ostrzeliwać maszynę, w konsekwencji prowadząc do jej zniszczenia i twojej porażki. Jeżeli zginiesz w trakcie misji, musisz powtórzyć ją od początku. Co ważne, miejsca rozpoczęcia i zakończenia misji zmieniają się z każdym poziomem.
Na akcję warto brać ze sobą sojusznika, który odciągnie uwagę wrogów w trakcie oczekiwania na helikopter. Na wyprawy nie zabieraj Sędziego i zwierząt, ponieważ nie poradzą sobie w walce. Warto pamiętać o Ginie, Hurku czy pastorze Jerome.
Przed jakąkolwiek wyprawą pozyskaj odpowiednie talenty. Zaopatrz się w Palnik, Otwieranie zamków oraz Kotwiczkę. Do cichej eliminacji przydadzą się talenty: Tajniak, Zaawansowane eliminacje i Eliminacje poziomu ekspert. Żeby ułatwić sobie obserwację terenu, zdobądź umiejętność Taktyczna lornetka. Jeżeli masz odblokowane talenty Nowego Edenu, warto wykupić umiejętność Duch (7), żeby utrudnić bandytom wykrycie twojego bohatera.
Przed każdą wyprawą uzupełnij amunicję i wyposaż się w broń z tłumikiem. Dostęp do niej uzyskasz po ulepszeniu stołu warsztatowego. Miej ze sobą pistolet, karabin oraz broń snajperską. Pamiętaj także o granatach dymnych, nożach do rzucania oraz apteczkach. W krytycznej sytuacji może przydać się wyrzutnia rakiet oraz zdalne ładunki wybuchowe.
Wraz z kolejnymi poziomami trudności wypraw, bandytów jest więcej, mają wyższe rangi i są lepiej uzbrojeni. Przetrwanie dwóch minut przed przybyciem Rogera może być trudne. Unikaj przebywania na ziemi, żeby nie dosięgły cię psy z ładunkami wybuchowymi. Pamiętaj także o osłonach oraz korzystaniu z apteczek, a po powrocie do Prosperity ulepszaj bazę i obiekty, żeby mieć dostęp do coraz lepszej broni.
Spis treści: Far Cry New Dawn - Poradnik, Solucja
Zobacz też: Far Cry New Dawn - wyprawa: Okręt Jej Królewskiej Mości MacCoubrey