Far Cry: New Dawn z większym naciskiem na elementy RPG
Prace nad projektem zakończone.
Twórcy strzelanki Far Cry: New Dawn - bezpośredniej kontynuacji ubiegłorocznej odsłony cyklu - ujawnili, że w produkcji pojawi się nieco więcej „lekkich” elementów RPG, które powinny zwiększyć głębię rozgrywki.
Na oficjalnym profili serii w serwisie Twitter opublikowano nagranie, w którym dyrektor kreatywny projektu - Jean-Sebastien Decant - odpowiadając na pytanie jednego z fanów wyjaśnił, jakie nowości zaoferuje gra względem poprzedniej części.
Deweloperzy postanowili położyć większy nacisk na drobne elementy RPG. Przykładowo otrzymamy możliwość konstruowania broni, a sam arsenał podzielono na rangi wskazujące na moc danego oręża. Poziomami opisano również poszczególnych przeciwników.
Zmiany zajdą też w systemie wyzwalania posterunków, które po odbiciu będziemy mogli okupować lub oczyścić. Pierwsza opcja zagwarantuje stały dopływ zasobów, a druga pozwoli zdobyć jednorazową ilość surowców, choć wówczas placówka pozostanie niezabezpieczona i po jakimś czasie wrogowie przejmą teren, ustawiając lepsze fortyfikacje.
Zobacz: Far Cry: New Dawn - premiera i najważniejsze informacje
W międzyczasie dyrektor techniczny tytułu - Raphaël Parent - poinformował na Twitterze, że produkcja osiągnęła tak zwany „złoty” status. To oznacza, że prace ukończono, a płytę z grą wysłano do tłoczni, gdzie rozpocznie się masowe tworzenie krążków i pudełek.
Far Cry: New Dawn zadebiutuje 15 lutego na PC, PS4 i Xbox One. Akcję osadzono 17 lat po wydarzeniach z poprzedniej części. Gracze trafią do postapokaliptycznego hrabstwa Hope, gdzie zmierzą się z bliźniaczkami Mickey i Lou - liderkami grupy poszukującej surowców.