Far Cry Primal - ujawniono ustawienia graficzne wersji PC
Zaawansowane efekty i 4K.
Far Cry Primal zadebiutował już w wersji na PlayStation 4 i Xbox One. Premiera edycji PC nastąpi 1 marca, ale dotychczas nie otrzymaliśmy zbyt wielu informacji na jej temat.
Popularny YouTuber TotalBiscuit miał już okazję zagrać w wersję na komputery osobiste. Rozgrywkę zaprezentował na streamie, którego zapis jest dostępny dla subskrybentów kanału w serwisie Twitch.tv.
Użytkownicy forum NeoGAF zdążyli jednak zapisać zrzuty z ekranu, prezentujące ustawienia graficzne. Wygląda na to, że Ubisoft przygotował sporo opcji.
Far Cry Primal na PC będzie obsługiwać rozdzielczość 4K i umożliwi włączenie takich efektów, jak wolumetryczna mgła czy rozmycie w ruchu. Gracze dostosują również poziom jakości tekstur, cieni, efektów, terenu, środowiska i wody.
Podczas streamu TotalBiscuit testował różne rozdzielczości i ustawienia graficzne. Według użytkowników forum NeoGAF, gra osiąga 75-90 klatek na sekundę w przypadku GeForce Titan X i rozdzielczości 1080p.
Ta sama karta graficzna w rozdzielczości 1440p osiągała około 60 klatek na sekundę, podczas gdy w 4K udało się uzyskać 30 FPS. Widzowie wskazali, że Far Cry Primal nie ma problemów z zacinaniem, co było problemem w Far Cry 4.
Zadowalającą wydajność osiągają także wersje konsolowe. „Poza rzadkimi przypadkami, notujemy stabilne 30 klatek na sekundę, z błyskawicznym sterowaniem i względnie płynnymi animacjami” - czytamy w analizie wydajności Digital Foundry.