Farming Simulator 19 - mapa: filtry, szybka podróż, resetowanie maszyn
Korzystanie z mapy, szybkie przemieszczanie się oraz filtry wyświetlania.
Do orientacji w terenie korzystamy z Mapy, którą znajdziemy w pierwszej zakładce (1) w widoku narzędzi do monitorowania farmy. Za pomocą przycisków RT i LT / R2 i L2 przybliżamy oraz oddalamy widok.
Prawym analogiem poruszamy się po mapie, a lewym dokonujemy zmian w filtrowaniu widoku (2). Wciskając lewy analog przechodzimy do zakupu obszarów.
Poprzez wciśnięcie prawego analoga wybieramy budynek z nazwą lub urządzenie, widoczne pod postacią kolorowej kropki. Jeżeli wskazaliśmy na budynek (3), możemy skorzystać z szybkiej podróży za pomocą przycisku X / kwadrat lub oznaczyć budowlę przez wciśnięcie Y / trójkąt.
W pierwszym przypadku nasza postać teleportuje się we wskazane miejsce. W drugiej sytuacji wskazany obiekt zobaczymy na minimapie pod postacią zielonej, migającej ikony.
Jeżeli wybierzemy maszynę lub pojazd, za pomocą przycisku Y / trójkąt dokonujemy resetowania. Gra przeniesie automatycznie urządzenie na parking sklepu, przy okazji pobierając od nas opłatę za paliwo. Jeżeli wybraliśmy pojazd, za pomocą przycisku X / kwadrat możemy wsiąść za jego kierownicę. Jeżeli za kierownicą siedzi pracownik, którego symbolizuje na mapie niebieska ikona z literą wewnątrz, pojawimy się obok niego.
Cennym dodatkiem do mapy są filtry. Z ich pomocą możemy kontrolować rodzaj zasianych roślin, ich wzrost i skład gleby. Po wybraniu odpowiedniej kategorii filtra, gra automatycznie odświeży mapę i wyświetli właściwą paletę kolorów pól. Dodatkowo możemy wskazać, które ikony mają pojawiać się na mapie. W tym celu korzystamy z lewego analoga i odznaczamy wybrane przez nas pozycje przyciskiem A / X.
Objaśnienia ikon:
4. Pojazdy - ciągniki, samochody itd.
5. Kombajny
6. Przyczepy, wywrotki, cysterny
7. Narzędzia - pługi, kultywatory itd.
8. Punkty rozładunkowe i punkty skupu
9. Miejsca kontraktowe - w przypadku misji związanych z transportem i dostawami
10. Budynki i miejsca
Za pomocą trzech kategorii filtrów możemy szybko określić, jakie czynności powinniśmy podjąć. W kategorii Rodzaje roślin (11) mamy przegląd wszystkich roślin, które są posadzone nie tylko na naszym obszarze, ale również u sąsiadów.
Wybierając kategorię Wzrost (12) widzimy pola z zasiewami, rośliny gotowe do zbioru czy obszary, które były kultywatorowane. Skład gleby (13) informuje nas o tym, że z pola należy usunąć chwasty albo że ziemia wymaga wapna. Dzięki filtrom wiemy, że po zbiorach na danym polu musimy dokonać orki, a na sąsiednim obszarze czas na żniwa.
- Spis treści: Farming Simulator 19 - poradnik i najlepsze porady