Farming Simulator 19 - pracownicy: zatrudnianie, kontrola i zarządzanie
Zatrudnianie i zarządzanie pracownikami.
Nawet na początkowym etapie rozwoju gospodarstwa w Farming Simulator 19 docenimy możliwość zatrudniania pracowników. Dzięki nim możemy obrabiać kilka pól w tym samym czasie.
Pracownicy mogą wykonywać pracę także na jednym polu, jeżeli odpowiednio zaplanujemy odstępy pomiędzy nimi. Dodatkowo możemy oddelegowywać pomocników do realizacji Kontraktów.
Zakres zadań pracowników, które mogą wykonywać:
- Orka
- Kultywacja
- Zasiew
- Żniwa
- Nawożenie
- Koszenie
- Przetrząsanie
- Zgrabianie pokosów
Każdy z zatrudnionych pracowników otrzymuje identyfikator - na mapie rozpoznamy ich pod niebieską ikoną ze stosowną literą. Jeżeli pracownik uzna, że wykonał swoją pracę, automatycznie kończy zajęcie. Wraz ze zwiększaniem poziomu trudności pracownicy kosztują coraz więcej - miejmy to na uwadze, gdy zatrudniamy kilka osób do pomocy.
Zajęcia pracowników należy kontrolować. Przede wszystkim przed zatrudnieniem musimy ustawić samodzielnie maszynę - pracownicy obrabiają pole posuwając się naprzód. Zwróćmy uwagę na to, czy pojazd jest ustawiony jak najbliżej krawędzi pola. Dzięki temu pracownik nie powinien pominąć ani jednego skrawka ziemi.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/022_Jew1e1T.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Zdarza się, że musimy poprawić po pracowniku, dlatego obserwujmy w widoku Mapy (1) stan naszego pola. Korzystając z filtrów widoku (2) szybko zauważamy, jak był dokładny (3). Pracownicy stosunkowo dobrze sprawdzają się przy pracy na polu o prostokątnym kształcie.
Pomocnicy mogą się zakleszczyć - gra poinformuje nas stosownym komunikatem w prawym górnym rogu ekranu. Jeżeli w czas nie zareagujemy, pracownik zejdzie ze stanowiska. Przeszkodą mogą być budynki lub formacja terenu. Zwróćmy uwagę przed rozpoczęciem prac, czy kierunek jazdy maszyny nie będzie kolidował z przeszkodą, aby uniknąć zaklinowania.
Możemy zatrudnić kilku pracowników do pracy na jednym polu, ale zachowajmy odstępy pomiędzy nimi, żeby się nie zaklinowali. Pomocnicy po zakończeniu prac odcinkowych manewrują maszynami i wjeżdżają z powrotem na pole. Stosunkowo optymalne jest zachowanie 3-4 ścieżek przerwy oraz zatrudnienie pracowników z zachowaniem odstępu czasowego, dzięki któremu mijają się na środku pola, a nie przy jego krawędziach.
Pracowników musimy ponownie zatrudniać przy wczytaniu zapisu, więc starajmy się tak rozplanować pracę, aby zakończyli swoje zadania przed wyjściem z gry. Możemy również w zakładce Ustawienia gry zmienić zachowanie pracowników, np. czy mają automatycznie kupować paliwo lub nasiona. Jest to duże ułatwienie przede wszystkim na początkowym etapie gry.