Farming Simulator 19 - tworzenie postaci oraz poruszanie się
Kreator postaci oraz sterowanie postacią, pojazdami i jazda konno.
Przed rozpoczęciem zabawy w trybie Kariery i w grze wieloosobowej musimy stworzyć naszą postać w specjalnym kreatorze.
W stosunku do poprzedniej części gry, w Farming Simulator 19 mamy nieco więcej opcji kreowania postaci.
Poza wyborem koloru koszuli, mamy do dyspozycji następujące opcje:
- Postać - 8 modeli postaci do wyboru
- Fryzura - po 4 fryzury na każdy model postaci
- Nakrycie głowy - wiele wariantów czapek z daszkiem
- Kurtka - tylko przy wybranych modelach
- Dodatek - czyli okulary przeciwsłoneczne
Nazwa gracza pojawia się automatycznie. Naszą postać widzimy po prawej, a każda dokonywana zmiana jest widoczna natychmiast. Po zaakceptowaniu wyboru przyciskiem A / X przenosimy się do wybranej przez nas mapy. Możemy poruszać się na kilka sposobów po lokacji:
- Pieszo
- Pojazdami
- Jeżdżąc konno
Naszą postacią sterujemy za pomocą lewego analoga. Jeżeli chcemy biec, wciskamy przycisk RT / R2. Możemy również skakać za pomocą przycisku A / X. Aby kucnąć korzystamy z przycisku Y / trójkąt. Przedmioty (o ile nie są za ciężkie) podnosimy wciskając B / kółko. Ponowne wciśnięcie tego przycisku sprawia, że nasza postać upuszcza przedmiot. Aby rzucić obiektem, wciskamy X / kwadrat. Jeżeli korzystamy z narzędzi ręcznych, nawigujemy między nimi wciskając krzyżak w płaszczyźnie góra-dół.
Aby wsiąść do pojazdu, możemy podejść do niego i wcisnąć przycisk X / kwadrat. Możemy również przełączać się między pojazdami za pomocą krzyżaka w płaszczyźnie lewo-prawo. Pojazdem kierujemy za pomocą lewego analoga. Możemy zmieniać także widok wciskając prawy analog - mamy do wyboru widok z kabiny oraz kamerę umieszczoną nad pojazdem.
Poruszanie prawym analogiem odpowiada za sterowanie kamerą. Jeżeli chcemy oddalić widok, służy do tego krzyżak-dół. Analogicznie, gdy chcemy przybliżyć kamerę, wciskamy krzyżaka w górę. Kontrola widoku przydaje się podczas prac na polu - pozwala na szybkie zorientowanie się w sytuacji, gdy np. wycofujemy maszynę. Za pomocą kombinacji LB + RB / L1 + L2 + krzyżak w górę wybieramy stację radiową.
Prędkością pojazdu możemy sterować manualnie lub ustawić tempomat. W tym pierwszym przypadku korzystamy z przycisków LT i RT / L2 i R2. Jeżeli wciśniemy dłużej LT / L2, pojazd się zatrzyma. Ponowne wciśnięcie spowoduje wrzucenie biegu wstecznego i cofanie maszyny. Aby skorzystać z tempomatu, wciskamy kombinację LB + RB + B / L1 + R1 + kółko. Możemy zmieniać docelową prędkość pojazdu kombinacją LB + RB / L1 + R1 + lewy analog w płaszczyźnie góra-dół.
Do pojazdów możemy przyłączać przedmioty i maszyny. W tym celu musimy podjechać do wybranego urządzenia z właściwej strony i wcisnąć przycisk X / kwadrat, gdy wyświetli się komunikat u dołu ekranu o możliwości podłączenia. Sterowanie urządzeniami wymaga na ogół stosowania kombinacji, czyli przytrzymania LB lub RB / L1 lub R1 i innego przycisku.
Gra o możliwościach sterowania informuje nas w oknie pomocy widocznym w lewym górnym rogu. Przy urządzeniach z możliwością chwytania, np. harwesterach, możemy dodatkowo sterować elementem chwytającym za pomocą lewego lub prawego analoga w połączeniu z LB lub RB / L1 lub R1.
Ostatnią możliwością przemierzania lokacji jest jazda konno, o ile posiadamy konie w swoim gospodarstwie. Aby wsiąść na konia, podchodzimy do niego i wciskamy przycisk X / kwadrat. Za poruszanie do przodu odpowiada przycisk RT / R2. Wciskając go ponownie sprawiamy, że koń porusza się coraz szybciej.
Mamy możliwość przemieszczania się do tyłu, w tym celu wciskamy LT / L1. Gdy np. galopujemy, przycisk LT / L1 sprawia, że koń zwalnia. Zwierzę może także skakać, aby tego dokonać, wciskamy przycisk A / X.
- Spis treści: Farming Simulator 19 - poradnik i najlepsze porady