Skip to main content

Farming Simulator 25 - łańcuchy produkcji

Najważniejsze informacje o łańcuchach produkcji.

W Farming Simulator 25 możemy przetwarzać plony, aby tworzyć z nich produkty - dzięki temu gra nabiera głębi, a my możemy znacznie zwiększyć swoje zyski. Przerabianie plonów na produkty znane jest w grze pod nazwą łańcuchów produkcji. Pniżej znajdziesz najważniejsze informacje związane z tą mechaniką.


Na tej stronie:


Budowa fabryki

Aby postawić zakład, który może przetwarzać produkty, należy wejść w tryb budowy (na komputerach Shift + P). W zakładce fabryki znajdują się wszystkie obiekty, które możemy postawić. Niektóre fabryki mają tylko jeden wariant, lecz są też takie, których istnieje kilka rodzajów. Różnią się przede wszystkim wydajnością - im większa fabryka, tym bardziej wydajnie przetwarza plony, które do niej zawozimy.


Zakup fabryki

Niektórych zakładów nie musimy stawiać od nowa - wiele zakładów produkcyjnych znajduje się na mapie od początku rozgrywki. Możemy do nich zawozić plony, lecz zostaną one jedynie sprzedane. Aby przetworzyć je na produkty, musimy być właścicielem danej fabryki.

Aby kupić fabrykę, należy podejść do symbolu klucza (1). Po zatwierdzeniu pytania zostaniemy właścicielem fabryki - przywożone do niej plony nie będą sprzedawane, lecz gromadzone. Możemy aktywować produkcję (2), aby rozpocząć ich przetwarzanie.


Cykle produkcji

Aby zrozumieć sposób produkowania towarów, musimy wziąć pod uwagę kilka czynników - przepis (3), cykle (4) i koszty miesięczne (5).

Fabryka produkuje produkty w cyklach - zależnie od jego wielkości, każdy zakład wykonuje określoną ilość cykli produkcji na miesiąc. Możemy przedstawić tę zależność na przykładzie olejarni. W przypadku największej fabryki tego rodzaju ilość cykli wynosi 480 na miesiąc.

Przepis to ilość dóbr, która zostanie wytworzona. Za przykład posłuży nam olej słonecznikowy. W jego przypadku, z 20 litrów słonecznika powstanie 10 litrów oleju słonecznikowego. Przepis musimy przemnożyć przez ilość cykli w miesiącu - da nam to 9600 litrów słonecznika i 4800 litrów oleju słonecznikowego na miesiąc. Należy przy tym zwrócić uwagę na to, ile trwa dany miesiąc w przypadku naszej gry - jeśli kilka dni, to ta ilość zostanie rozłożona na ten czas.

Koszty miesięczne to cena, jaką musimy zapłacić za funkcjonowanie fabryki w miesiącu. W tym wypadku jest to 60 Euro. Warto przy tym pamiętać, że koszty produkcji naliczają się zawsze, gdy proces produkcji jest aktywny - nie ma znaczenia to, że nie posiadamy wymaganych materiałów, a produkty nie powstają. Dlatego warto wyłączać procesy, które nic nam nie dają - zaoszczędzimy w ten sposób drobną kwotę.


Tryby produkcji

Do wyboru mamy kilka trybów produkcji - każdy z nich powoduje inne następstwa:

  • Sprzedaż - wytworzone produkty będą natychmiast sprzedawane.
  • Dystrybucja - wytworzone produkty zostaną przesłane w celu dalszego przetworzenia, jeśli jest to możliwe. Na przykład mąka z młynu zbożowego znajdzie się po wyprodukowaniu w piekarni - o ile jesteśmy właścicielem tego zakładu.
  • Przechowywanie - wytworzone produkty pojawią się w postaci palet przed zakładem produkcyjnym. Jeśli nie ma miejsca na nowe palety, produkty będą przechowywane wewnątrz niego. Pojawią się przed zakładem, w miejscu oznaczonym czarnożółtymi taśmami (6), jeśli jest tam na nie miejsce.

Dzielenie mocy produkcyjnych

Praca fabryki nie musi polegać na zajmowaniu się tylko jednym procesem - możemy włączyć też kolejne, aby produkcja przebiegała równolegle. Moce przerobowe fabryki są jednak w takim wypadku dzielone przez ilość aktywnych procesów. Jeżeli produkujemy jednocześnie olej ryżowy, słonecznikowy i rzepakowy, to prędkość produkcji jest dzielona przez trzy.

Nie jest to jednak regułą w przypadku wszystkich fabryk - niektóre z nich pracują z maksymalną wydajnością, jeśli wszystkie procesy produkcyjne danej fabryki są aktywne. Warto zwracać uwagę na ilość dóbr, które z nich otrzymujemy, aby lepiej zaplanować produkcję.

Spis treści: Farming Simulator 25 - poradnik i najlepsze porady

Zobacz także